LTŠio straipsnio tikslas - ištirti šokio patyrimą kasdienybės kontekste. Tikslui įgyvendinti pasirenkamas šiuolaikinis pramoginis šokis, kaip kasdienybėje patiriamas įvykis, drauge susijęs ir su esminės nuostatos iš pragmatinės į baletinę (Langer, 1953, 202) pakeitimu. Taip pat remiantis Valéry šokio filosofija, šokio fenomenas lyginamas su poezijos fenomenu, taip kaip tikslingi judesiai yra atskiriami nuo ekspresyviųjudesių. Merleu-Ponty taip pat pastebi: „konkrečiųjudesių pagrindas yra duotasis pasaulis, o abstrakčių judesių pagrindas yra sukuriamas" (Merleau-Ponty, 1996, 111). Vermey pastebi, kad šiuolaikinių pramoginių šokių fenomenas kon- stitutuojasi trijuose skirtinguose hermeneutiniuose kontekstuose - sporte, mene ir pramogų versle (Vermey, 1994). Šiame straipsnyje taip pat aptariamas ir Lietuvos kontekstas, kuriame šiuolaikinis šokis buvo sutiktas nevienareikšmiškai: pavyzdžiui, vienas iš ryškiausių Lietuvos filosofų Stasys Šalkauskis apkaltino šokius šokius seksualiniu orgiazmu ir moraline degradacija (Šalkauskis, 1928). Ir vis dėlto, kodėl pramoginių šokiųtradicija yra vis dar gyva ir pakankamai gyvybinga? Ar to nebūtų galima suprasti atidžiau ištyrus patį fenomeną?. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: šokis; šiuolaikinis pramoginis šokis.; Phenomenology; Dance; Modern ballroom dance.
ENThe aim of this article is discussion of an experience of dance in the context of everydayness. A phenomenon of modern ballroom dance is studied as an event in an everyday context, connected with essential change of the attitude from pragmatic to balletic (the concept offered by Langer, 1953, 202). Refering to the philosophy of dance developed by Valery which he formulated in a few articles and lectures (Valery, 1936) phenomenon of dance is compared to poetic phenomenon, and purposeful movements differentiated from aimless movements. The statement of Merleau-Ponty is taken into account: "Light is thus thrown upon the distinction between abstract and concrete movement: the background to concrete movement is the world as given, whereas the background to abstract movement is built up" (Merleau-Ponty, 1996. 111), It is noticed that the phenomenon of modem ballroom dance is constituted in three different hermeneutic horizons: as Sport, Art and Show (Vermey, 1994). Discussing the genesis and the further development of modem ballroom dance phenomenon, contrasting evaluations in Lithuanian philosophy as the accusation of modem ballroom dance as sexual orgiasm (Šalkauskis, 1928) are pointed and discussed. [From the publication]