LTMotyvacija yra vienas iš svarbiausių mokymo(si) veiksnių. Tai taip pat yra viena iš svarbiausių prielaidų mokytis sėkmingai. Šiame straipsnyje pabandėme apžvelgti, ką gali padaryti dėstytojai, kad motyvuotų studentus mokytis anglų kalbos, kuri dėstoma Vytauto Didžiojo universitete kaip privalomas dalykas. Šiame darbe bus pristatyta keletas metodų, kurie gali būti taikomi užsienio kalbos paskaitoje motyvuoti besimokantįjį. Taip pat apžvelgiamas sėkmingas mokymasis ir motyvacijos įtaka jam. Pirmiausia šiame straipsnyje bus apžvelgti teoriniai motyvacijos aspektai, dėmesį kreipiant į motyvavimo metodiką ir jos praktinį pritaikymą užsienio kalbos paskaitose. Taip pat bus pristatytas 2010 metais Vytauto Didžiojo universitete atliktas tyrimas, kuriame apklausti studentai pateikė savo nuomonę apie motyvavimą ir motyvaciją anglų kalbos paskaitų metu. Tyrimo rezultatai padėjo nustatyti, kokie motyvavimo metodai gali būti taikomi užsienio kalbos paskaitose. Taip pat pateikiamos rekomendacijos užsienio kalbų mokytojams (dėstytojams), kurie norėtų motyvavimo metodus taikyti savo pamokose (paskaitose). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Anglų kalba; Inovatyvios motyvavimo technikos; Mokymo metodai; Motyvacija; Sėkmingas mokymasis; English; Innovative motivation techniques; Innovative motivational techniques; Motivation; Successful learning; Teaching methods.
ENMotivation is said to play a vital role in education. Being a driving force behind one's learning, it is the most important prerequisite for successful learning. Drawing on this idea, we have tried to look at what we, as teachers, can do to motivate our students to learn English, which is taught at Vytautas Magnus University as a compulsory subject. The current paper aims at presenting possible traditional and non-traditional educational techniques that can be used in Modern Foreign Language (MFL) classes to motivate learners. We also look at what constitutes successful learning and how motivational factors can influence it. In this paper we have frst looked at some theoretical aspects of motivation, taking into consideration various motivational techniques and their practical application in MFL classes. We have also carried out a study, asking Vytautas Magnus University students to answer a short questionnaire about motivation. The results of the research are the core of the paper. The research results enabled us to consider and re-evaluate the motivational techniques that MFL teachers often use in their classes. We did this bearing two primary questions in mind: how effective are the motivational techniques that teachers currently use in their classes, and do teachers use innovative motivational techniques in their teaching? Finally, we offer some recommendations for MFL teachers who would like to use innovative motivational techniques in their classes. [From the publication]