LTŠiame straipsnyje, remiantis anglo-saksų „Accelerative learning" bei prancūzų Bruno Hourst „mieux apprendre" metodologija, mėginama atsakyti į klausimus, kaip geriau ir efektyviau mokytis bei dėstyti užsienio kalbas, kad mokymo procesas būtų ne nuobodus, bet priešingai - malonus, o rezultatai geresni. Šiame darbe aprašomi Bruno Hourst siūlomi mokymo etapai, pateikiama Howard Gardner daugiasluoksnio intelekto teorija ir jos galimas pritaikymas dėstant užsienio kalbą. Pagal Howard Gardner daugiasluoksnio intelekto teoriją, ne visi žmonės turi tokius pat gebėjimus, jų skirtingi polinkiai ir jie negali dirbti ir mokytis vienodai. Tuo požiūriu tradicinė mokykla yra gana ribota. Anot H. Gardner, mokykla turėtų ne tik suteikti mokiniams žinių, bet taip pat išmokyti mokytis, parodyti jų galimybes, leisti kiekvienam susirasti savo kelią, kitaip tariant, mokykla turėtų būti labiau individualizuota. Straipsnyje akcentuojama ne kokia nors konkreti teorija ar metodas, bet mokymo/si ir žinių perteikimo, jų suaktyvinimo, įsiminimo galimi būdai, atsižvelgiant į kiekvieno besimokančiojo individualybę, jo dvasinę būseną, akcentuojama fizinė ir emocinė mokymo/si aplinka. Pateikiami apklausos rezultatai, kurie padėjo nustatyti dominuojantį studentų intelekto tipą. Apklausus 112 VDU studentų, besimokančių užsienio kalbų, paaiškėjo, kad 31% turi vyraujantį vidinį intelektą, 27% - tarpusavio santykių, 10% - kūno-kinestezinį. Tai rodo, kad paskaitų metų mes privalome taikyti įvairius metodus, juos kaitalioti, kad pasiektume teigiamą rezultatą ir motyvuotume besimokančiuosius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuva, aukštoji mokykla; Metodai; Mokymas; Užsienio kalba; Foreign language; Lithuania, higher school; Methods; Training.