LTŠiandienos visuomenę stipriai veikiant globalizacijos, migracijos, intensyvėjančių tarptautinių ryšių procesams, kaip niekad darosi svarbu įgyti sėkmingai komunikacijai reikalingų žinių ir įgūdžių. Europos šalių kalbų politika tampa orientuota į daugiakalbystę ir daugiakultūriškumą, siekiama, kad žmonės išmoktų kuo daugiau kalbų ir tęstų šį procesą visą savo gyvenimą. Kalbų mokymo(si) procesas tampa tiesiogiai susijęs su sociokultūrinėmis kalbos vartojimo sąlygomis, socialiniais, kultūriniais kalbos aspektais. Šiame straipsnyje pagrindinis dėmesys yra skiriamas kultūriniam užsienio kalbų mokymo(si) elementui, kalbos ir kultūros santykiui mokymosi procese. Atlikto tyrimo metu siekta išsiaiškinti studentų požiūrį į kultūrinio elemento svarbą kalbos mokymosi procese bei kiek studentai yra susipažinę su tų šalių, kurių kalbas moka, kultūromis, žmonių bendravimo ypatumais. Gauto tyrimo rezultatai lyginami su tokiu pat tyrimu, atliktu prieš septynerius metus, Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą. Tyrimo rezultatai rodo, kad nors kultūrinio pažinimo ir žinių apie konkrečia kalba kalbančių visuomenių bendravimo modelius lygis išlieka žemesnis už kalbinių gebėjimų lygį, mokantis naujų kalbų, kultūrinis kalbos elementas daugeliui respondentų tampa toks pat svarbus, kaip ir lingvistiniai įgūdžiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakalbystė; Daugiakalbystė ir daugiakalbiškumas; Daugiakultūriškumas; Komunikacinė kalbinė kompetencija; Kultūra; Tarpkultūrinė kompetencija; Užsienio kalbos; Communicative language competence; Communicative linguistic competence; Culture; Foreign Language; Intercultural competence; Multicultural skills; Multiculturalism; Multilingualism; Multilingualism and multiculturalism; Multyilinguality.
ENContemporary society is highly influenced by the processes of globalization, migration and intensive international relationships. Therefore, it is important to acquire knowledge and skills for successful communicational process. It is necessary to develop communicative language competences, i.e. it is essential not only to learn the language but also to interrelate the process of language teaching/ learning with the sociocultural conditions of the language usage as well as its social, cultural aspects.The article focuses on the cultural element of foreign language teaching/learning as well as on the relation between language and culture in a learning process. The survey was designed to reveal students' attitude towards the importance of cultural element in language learning process, as well as to find out whether the respondents are familiar with cultures and communicational peculiarities of the countries whose languages they know. [From the publication]