(Inter)cultural reflections in teaching

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
(Inter)cultural reflections in teaching/learning modern Greek as a foreign language
In the Book:
Daugiakalbystės tyrimai / sudarė Nemira Mačianskienė. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2012. P. 40-46
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomas (tarp)kultūrinės erdvės plėtros galimybių naujosios graikų kalbos kurso kontekste tyrimas. Tyrimo metodologinį pagrindą sudaro humanistinis požiūris į užsienio kalbų mokymą ir mokymąsi ir teigiama, jog kryptinga (tarp)kultūrinė refleksija suteikia platesnių galimybių, tiek dėstant konkrečią užsienio kalbą, tiek ir ugdant kūrybingą integralią asmenybę. Analizuojant kultūrinės refleksijos sąvoką ir akcentuojant baltiškojo ir bendraeuropinės kultūros modelių sąveikos savitumą, teoriškai pagrindžiamos naujosios graikų kalbos mokymo / mokymosi aktyvinimo prielaidos bei siūlomas praktinis tarpkultūrinio supratimo plėtros modelis, dėstant naująją graikų kalbą skirtingų - lietuvių kalbos ir reklamos, germanų filologijos, vadybos ir ekonomikos bei medicinos - specialybių studentams. Straipsnyje akcentuojami dvasinis-nematerialusis paveldas, amžinosios žmogiškos vertybės ir bendraeuropiniai kultūros standartai, pagrindžiamas jų integruotinumas šiuolaikiniame ugdymo/si procese, kuriuo siekiama ne tik parengti išmanų profesionalą, bet ir išugdyti žmogų, gebantį integruotis daugiakultūrinėje aplinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baltijos ir Europos kultūrinis modelis; Baltiškasis ir europinis kultūros modelis; Baltų ir Europos kultūrinis modelis; Integralios asmenybės ugdymas; Kalbos mokymo / mokymosi aktyvinimas; Kalbos mokymo aktyvinimas; Kultūrinė refleksija; Mokymo(si) proceso suaktyvinimas; Mokymosi proceso aktyvinimas; Tarpkultūrinė erdvė; Vientisos asmenybės ugdymas; Activation of learning process; Activation of the language teaching; Activation of the language teaching / learning process; Activation of the teaching/learning process; Baltic and European cultural model; Cultural reflection; Intercultural space; Upbringing of the integral personality; Upbrinking of the integral personality.

ENOn the basis of a new educational paradigm, efforts are made in the process of studies not only to educate versatile specialists, but also to train people who would be able to find their place in a multicultural society. The paper analyses the development of (inter)cultural understanding when teaching the basics of Modern Greek to students of different specialities (Lithuanian Philology and Advertising, English Philology, German Philology, English and Russian Philology as well as Management and Economics at Vilnius University Kaunas Faculty of Humanities and students of medicine at Kaunas University of Medicine). When language and culture are integrated in the teaching process, foreign language studies become not only an instrument for an ever-growing critical cultural awareness, but also a factor for building up a mature personality. Methods used in the study are as follows: theoretical analysis of scientific literature, evaluation, comparison, questionnaire-based inquiry, and monitoring of opinions concerning the analyzed issue. The methodological foundation of the research was based on the approach that emphasizes humanistic foundations of foreign language teaching/learning processes being in harmony with the formation of one's culture-open personality and individual professional development. The aim of the investigation is to discuss the possibilities for the activation of the teaching/ learning process while expanding the space of culture-related Modern Greek in a particular study programme. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/88354
Updated:
2021-02-02 19:06:26
Metrics:
Views: 36
Export: