LTŠiuolaikinei visuomenei reikia visapusiškai išsilavinusių specialistų, todėl bendrųjų gebėjimų plėtojimas – neatsiejama studijų programų dalis. Bendrieji gebėjimai yra reikšmingi siekiant keturių pagrindinių Europos Sąjungos aukštosioms mokykloms keliamų uždavinių: padėti besimokančiajam tapti nuolat tobulėjančiu profesionalu; sustiprinti besimokančiojo įsidarbinimo ir išlikimo darbo rinkoje galimybes; padėti besimokančiajam tapti sąmoningu ir aktyviu visuomenės nariu; skatinti asmeninį tobulėjimą ir prasmingą veiklą. Šie uždaviniai gali būti įgyvendinami pereinant prie naujos turinio formos politikos, kuri yra nukreipta į bendrųjų gebėjimų, vertybinių nuostatų ugdymą / plėtotę ir dabartiniam žmogui būtinų įgudžių įgijimą. Toks mokymas yra grindžiamas ne tiek žinių perteikimu ir perėmimu, kiek jų analize, kritiniu vertinimu ir praktiniu žinių panaudojimu, glaudžiai susiejant švietimo turinį su įvairių sričių praktika, problemų analize ir jų sprendimo paieška. Naujasis požiūris suponuoja, kad svarbu studijų proceso metu atkreipti dėmesį į bendruosius gebėjimus, kurie skatina studentų savarankiškumą. [Iš Pratarmės]