LTAutomobilis, kažkada buvęs prabangos atributu, šiuolaikinėje visuomenėje tapo įprastinių buities daiktu - dažnas žmogus ar šeima šiandien turi ne vieną, o kelis automobilius. Šiandieninis verslas taip pat neįsivaizduojamas be automobilio, nes šis tapo ir verslo priemone, ir verslo objektu. Tačiau automobilis, teikdamas žmogui daug privalumų, patogumų, atneša ir daug nelaimių, praradimų. Pastaraisiais metais Lietuvoje avarijų ir jose žuvusių bei sužeistųjų skaičiai buvo tokie dideli, kad pagrįstai buvo imta kalbėti apie karą keliuose. Nors praėjusiųjų metų statistika rodo eismo įvykių ir jų aukų skaičiaus mažėjimo tendenciją, tačiau problema išlieka - eismo įvykių metu vis dar daug žūsta ir sužalojama žmonių, turto, t. y. padaroma didžiulė neturtinė ir turtinė žala. Viena iš priemonių, kurios pagalba gali būti kompensuojama eismo įvykio metu patirta žala, o kartu veikianti ir prevenciškai, yra teisinė atsakomybė, taikoma asmenims, atsakingiems už eismo įvykį. Daugelis eismo įvykių peržengia vienos teisės šakos teisinio reglamentavimo ribas - dažnai jie sukelia padarinius, kuriuos nustato tiek viešoji, tiek privatinė teisė, todėl eismo įvykių padarinių analizė tik viešosios arba tik privatinės teisės aspektu nebūtų visapusiška. Kadangi automobilių naudojimą reglamentuoja įvairios teisės šakos, tai ir juos naudojant sukeltų neigiamų padarinių analizė turi būti grindžiama sisteminiu požiūriu. Šiame darbe būtent ir siekta pateikti sisteminiu požiūriu (t. y. kelių teisės šakų aspektu) grindžiamą automobilių savininkų (valdytojų) teisinės atsakomybės analizę - knygoje aptariama automobilių savininkų (valdytojų) administracinė, baudžiamoji ir civilinė atsakomybė. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Administracinė atsakomybė; Baudžiamoji atsakomybė; Civilinė atsakomybė; Vairuotojas; Automobilis; Administrative liability; Criminal liability; Civil liability; Driver; Car; Lithuania.