Pabėgėlių vaikų ir jaunimo neformalus ugdymas per fizinę veiklą

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pabėgėlių vaikų ir jaunimo neformalus ugdymas per fizinę veiklą
Alternative Title:
Non-formal education of children and young people by physical activity
In the Journal:
Laisvalaikio tyrimai [Leisure time research]. 2020, Nr. 1 (15), p. 12-17
Summary / Abstract:

LTFizinė veikla traktuojama kaip viena esminių neformaliojo ugdymo realizavimo galimybių galvojant apie pažeidžiamiausių asmenų grupes, t. y. pabėgėlių vaikus ir jaunimą. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad fizinis aktyvumas ir sportas skatina serotonino (laimės hormono) išsiskyrimą, fiziniai pratimai teigiamai veikia žmogaus intelekto vystymąsi, didina pasitikėjimą savimi. Be to, fizinis aktyvumas yra ugdymas ir stiprina visas organizmo sistemas. Tad kyla klausimas, kaip neformaliojo ugdymo procese formuojasi asmenybė? Kaip atpažįstama fizinė veikla per vidinę ir išorinę mokymo motyvaciją? Problema: neišanalizuotas pabėgėlių vaikų ir jaunimo neformalusis ugdymas per fizinę veiklą. Straipsnyje nagrinėjama neformaliojo ugdymo svarba užtikrinant neformaliojo švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems pabėgėlių vaikams ir jaunuoliams. Neformaliojo ugdymo tikslas – atkreipti dėmesį į fizinį aktyvumą kaip vieną iš svarbiausių sveikos gyvensenos veiksnių, nes susiformavę fizinio aktyvumo įpročiai išlieka visą gyvenimą. Dėl to pabėgėlių vaikų ir jaunimo neformaliajam ugdymui turi būti skiriamas pakankamas dėmesys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Fizinė veikla; Integracija; Jaunimas; Neformalusis ugdymas; Pabėgėliai; Vaikai; Vaikai ir jaunimas; Children; Children and youth; Integration; Non formal education; Non-formal education; Physical activity; Refugees; Youth.

ENResearch background. Physical activity is considered to be one of the most important opportunities for the realization of non-formal education, considering the groups of the most vulnerable persons, i.e. refugee children and young people. Physical activity and sport shape the development of human mobility and at the same time develop and strengthen all systems of the body. So the question arises, how does the development of personality occurs in the process of non-formal education? How is physical activity recognized through internal and external training / motivation factors? The above-mentioned aspects form the basis for the scientific problem of this study. The article analyses the contextualization of non-formal education development, deepens the basis of internal and external motivation in order to reveal informal education of refugee children and youth through physical activity. The aim was to analyse the non-formal education of refugee children and youth through physical activity. Method. The method of scientific literature analysis was used in the study. Results and conclusions. When analysing the development of personality in the process of non-formal education, the conclusion is that non-formal education has its own origins and history, in which a flexible curriculum is suitable and freely available to such a target group as refugees. There is also a factor of internal and external motivation in the educational process, which could address the shortcomings of teaching / learning motivation, the difficulties of social adaptation, which is important in the analysis of non-formal education of refugees. [From the publication]

DOI:
10.33607/elt.v1i15.920
ISSN:
2345-0339
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/88131
Updated:
2020-12-17 20:26:17
Metrics:
Views: 78    Downloads: 17
Export: