LTKraštovaizdžio projektavime ir architektūroje naudojamasi įvairiomis priemonėmis savo mintims, idėjoms iliustruoti, įvairių objektų konstrukcijai ar formai perteikti. Tam būtini atitinkami įgūdžiai, kuriuos, tik iš esmės skirtingai, ugdo piešimas, tapyba, braižomoji geometrija, statybinė braižyba, kompiuterinė grafika. Mokydamiesi grafinio raštingumo studentai susipažįsta su atvaizdavimo principais ir metodais, kuriais remdamiesi gali susikurti, įvaldyti bei ištobulinti savitą grafinę „kalbą“. Jau pats terminas „kraštovaizdžio grafika“ nusako, į ką orientuojamasi tobulinant piešimo ir grafikos įgūdžius. Tai specifiniai, reikalingi kraštovaizdžiui projektuoti, grafiniai produktai: vietovės analitinės schemos, konseptualūs planai, detalizacijos eskizai, projekciniai planai, išklotinės, vizualiniai vaizdai. Pagrindinė analizuojama problema – optimalių laiko ir kokybės atžvilgiu metodų, kurie skatina kraštovaizdžio specialisto įgūdžių lavinimą, pasirinkimas ir su jų tobulinimu susijusių metodinių klausimų sprendimas bendrame studijų procese. Straipsnyje aptariamos ir dabarties studijų aktualijos, susijusios su kraštovaizdžio specialisto meninių, kūrybinių, komponavimo, erdvinio mąstymo, projektavimo įgūdžių ugdymu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: , eskizavimas; Erdvinis mąstymas ir suvokimas; Iš atminties ir iš vaizduotės; Kompozicija; Kraštotvarkinis projektas; Kraštovaizdžio architektūros elementai; Kraštovaizdžio grafika; Piešimas; Piešimas iš natūros; Piešinių tipo brėžiniai; Stilizuoti piešiniai; Tektonika; Composition; Drawing; Drawing from nature; From memory and imagination; Landscape architectural elements; Landscape graphics; Landscape project; Paintings type drawings; Perception and spatial thinking; Sketching; Stylized paintings; Tectonics.
ENIn landscape design and architecture there are used many various tools to illustrate your thoughts, ideas and to convey them on the construction and the form of different objects. For this purpose appropriate skills are required and they in principle are developed by drawing, painting, descriptive geometry, construction drawing and computer graphics. While studying graphic literacy, the students learn about the principles and methods of representation, and on their basis, they are able to create, master and perfect their graphic „language“. The very term „Landscape graphics“ refers to what is focused on developing drawing and graphic skills. There are several graphic‘s products, that are required for landscape design: analytical diagrams of the area, conceptual plans, detailing sketches, projection plans, breakdowns, visual images. The main analyzed problem is the choise of the time and quality optimal methods, which promote proffesional skills of the landscape development, and the solution of methodological issues in overall educational process. Also the present study actualities, associated with landscape‘s specialist artistic, creative, composition, spatial systems thinking and projection skills, are discussed in the paper. [From the publication]