LTŽiniasklaidai naujojoje Europoje keliama ypatinga užduotis – tapti demokratijos sfera, tarpininku tarp Europos Sąjungos (ES) institucijų ir jos piliečių. Manoma, jog pakankamai ir tinkamai žiniasklaidoje nušviesti politiniai ir ekonominiai ES procesai gali paskatinti ES piliečius domėtis jos reikalais ir aktyviai dalyvauti Europos viešajame diskurse. Šiame straipsnyje supažindinama su tyrimu, kurio tikslas – nustatyti, kokio pobūdžio naujienų apie ES pateko į 2005 m. kovo 7-27 d. dešimties Europos šalių dienraščių puslapius ir televizijos naujienų laidas. Tyrimo rezultatai leido svarstyti apie Europos viešosios erdvės užuomazgas, europinės žurnalistikos bruožus, kokybinių viešosios erdvės tyrimų poreikį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvos žiniasklaida; Naujienos; Turinio analizė; Europos Sąjungos projektas; Lithuanian mass media; News; Europe; Content analysis; EU project.
ENThe overall objective of the article is to investigate media’s impact on the European public sphere with regard to actors (persons and institutions on both European and national levels) mechanisms. The focus is put on the way mass media manage and produce EU coverage and assessment in the context of different journalistic and editorial cultures, standards and ethical considerations in Europe. Comparative studies are carried out on multiple levels. First, the news agenda is clarified on a fixed research period from the selected media of 10 participant countries of AIM (Adequate Information Management in Europe) project. Three types of media were assessed: national, regional and tabloid dailies, newscasts from public service and commercial TV stations and news agency material. The results of the comparative analysis show that national newspapers heavily invest in EU reporting. Only in some countries regional press is equally active as the national. As a tradition, public service broadcaster outperforms commercial stations in respect of EU reporting.