LTStraipsnyje aptariami Šateikių bažnyčios istorijos ir architektūros bruožai. XVIII a. antrojoje pusėje statytos medinės bažnyčios architektūroje buvo sekama baroko idėjomis, joje buvo nemenka bažnytinės dailės kolekcija, iš kurios išliko tik keletas kūrinių. 1860 m. grafas P. Pliateris pradėjo naujos mūrinės bažnyčios statybą. Trinavės vienabokštės bažnyčios projekto autorius, spėjama, buvo Vilniaus architektas Tomas Tišeckis, statė meistrai iš Prūsijos bei Kuršo. Šateikių bažnyčia – vienas iš įrodymų, kaip įtakingi didikai sugebėjo apeiti 1864 m. generalgubernatoriaus Muravjovo draudimą statyti naujas katalikų bažnyčias. Straipsnyje aptariami bažnyčios architektūros ypatumai (konstrukcija, eksterjero detalės, interjero ypatumai), ypač raiškiai išskyrę mūrinę Šateikių bažnyčią liaudiškos Žemaitijos architektūros fone. Bažnyčioje gausu liturginių ir meninių akcentų. Dauguma Šateikių bažnyčios meno kūrinių, sukurti XIX a. antrojoje pusėje ne vietos profesonalių dailininkų, su bažnyčios architektūra sudarė darnią visumą. Tai rodo augančią profesionalios kūrybos svarbą ir vietą Žemaitijos sakralinėje arcitektūroje.Reikšminiai žodžiai: Šateikiai; Bažnyčios; Interjeras.
ENThe paper analyses features of the history and architecture of Šateikiai Church. The architecture of the wooden church, built in the second half of the 18th c., followed the ideas of Baroque. The church has a fairly large collection of church art of which only a few works have survived. In 1860, Count P. Plater launched construction of a new brick church. The architect Tomasz Tiszecki from Vilnius is supposed to have been the author of the three-nave and single-tower church, while the masters that built it may have come from Prussia and Curonia. Šateikiai Church is a proof of how influential noblemen managed to circumvent the 1864 ban of Governor Muravyov on construction of new Catholic churches. The paper discusses features of the church’s architecture (design, exterior elements and interior peculiarities) that made this brick church particularly distinct against the background Samogitian folk architecture. The church abounds in liturgical and artistic highlights. Created in the second half of the 19th c. by non-local professional artists, the majority of the works of art of Šateikiai Church made a harmonious whole with the church’s architecture. This shows the growing importance and place of professional creative work in religious architecture of Samogitia.