Studentų pedagoginės praktikos pradinėje mokykloje refleksijos: pedagoginės praktikos tobulinimo kontekstas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų pedagoginės praktikos pradinėje mokykloje refleksijos: pedagoginės praktikos tobulinimo kontekstas
Alternative Title:
Reflections of students' pedagogical internship in primary school: the context of improving pedagogical internship
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2020, vol. 12, no. 1, p. 8-19
Summary / Abstract:

LTPirmos pakopos studentų pedagoginė praktika pradinėje mokykloje padeda tobulinti būsimų pedagogų – mokytojų, socialinių pedagogų, neformalios veiklos organizatorių – rengimą. Šiaulių universiteto pedagoginės praktikos modelyje išskiriami trys etapai, atspindintys nuoseklų praktiką atliekančio studento vaidmenų pasikeitimą – nuo stebėtojo ar pedagogo padėjėjo, dirbančio prižiūrint mentoriui ir praktikos vadovui, iki savarankiško mokytojo. Pedagoginė praktika nėra vien tik studijų proceso dalis, bet ir studento, mokyklos, kurioje jis atlieka praktiką, bei aukštosios mokyklos, rengiančios būsimą pedagogą, profesinę pažangą skatinantis veiksnys. Baigę ją studentai skatinami apmąstyti savo patirtį, pastebėti jos teigiamas ir neigiamas puses, sėkmes ir nesėkmes, su kuriomis jie susidūrė, pergalvoti įgytas kompetencijas ir numatyti savo profesinio tobulėjimo kelius. Tyrimo tikslas – atskleisti Šiaulių universiteto pirmos studijų pakopos studentų, atlikusių pedagoginę praktiką pradinėje mokykloje, patirtis ir įžvalgas, reikšmingas praktikos organizavimo tobulinimui. Tyrimo tikslui pasiekti bei tyrimo duomenims surinkti buvo taikytas refleksijų raštu metodas. Empiriniai duomenys išanalizuoti content analizės būdu. Tyrimo metu išanalizuotos pirmosios pakopos studentų pedagoginės praktikos pradinėje mokykloje patirtys ir įžvalgos, reikšmingos pedagoginės praktikos realizavimo tobulinimui. Nustatyta, kad studentai pedagoginės praktikos metu turimas teorines žinias pritaiko praktiškai, išsiaiškina savo profesijos pasirinkimo tikslingumą bei motyvaciją pedagoginei veiklai. Išaiškėjo pedagoginės praktikos pradinėje mokykloje privalumai bei tobulintini aspektai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Patirties refleksija; Pedagoginė praktika; Pradinė mokykla; Praktikos tobulinimas; Profesijos pasirinkimas; Profesijos pasirinkimus; Choice of profession; Experience reflection; Internship improvement; Pedagogical internship; Primary school.

ENFirst cycle students’ pedagogical internship in primary school helps to improve the preparation of future pedagogues – teachers, social pedagogues, organisers of extracurricular activities. Three cycles reflecting a consistent change of roles of students who do pedagogical internship are distinguished in the model of pedagogical internship of Šiauliai University – from the observer, or pedagogue assistant under the supervision of mentor and the head of internship, to independent teacher. Pedagogical internship is not only a part of the study process, but also the factor encouraging the professional progress of a student and school where s/he is appointed for internship to and the higher school preparing the future pedagogue. Following internship, students are prompted to reflect their experience, notice its negative and positive sides, successes and failures they faced, reconsider acquired competences and foresee the ways of their professional improvement. The aim of the research is to reveal the experiences and insights of first cycle students of Šiauliai University who did a pedagogical internship in primary school that are significant for improvement of internship arrangement. The written reflection method was applied to reach the aim and collect the research data. Empirical data are analysed in the way of content analysis. The experiences and insights of first cycle students of Šiauliai University, who did a pedagogical internship in primary school, significant for improvement of pedagogical internship implementation are analysed at the time of the study. It is established that students apply their theoretical knowledge in practice during their pedagogical internship, elucidate the expediency of their profession choice and motivation for pedagogical activity. The advantages and the aspects of the pedagogical internship in primary school to be improved are revealed. [From the publication]

ISSN:
2029-1922; 2669-1159
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/88022
Updated:
2021-02-25 09:58:18
Metrics:
Views: 181    Downloads: 34
Export: