LTEpochiniai lūžiai lėmė, kad ne valstybinė ar visuomeninė veikla, o muzikinis palikimas, ypač polonezas a-moll Nr. 13, iki šiol atpažįstamas kaip polonezas „Atsisveikinimas su tėvyne" (Les Adieux a la Patrie), pelnė Mykolui Kleopui Oginskiui (1765-1833) ilgaamžę šlovę. Jei XVIII a. pabaigoje - XIX a. pirmaisiais dešimtmečiais sukurti M. K. Oginskio polonezai, mazurkos ir maršai leido pažinti jį kaip kompozitorių, о XX a. viduryje paskelbti „Laiškai apie muziką" (Lettres sur la musique, 1828 m.) į istoriografiją įvedė M. K. Oginskį - Romantizmo epochos muzikos teoretiką, tai valstybinė, politinė, diplomatinė bei karinė Lenkijos ir Lietuvos valstybės - Abiejų Tautų Respublikos - didiko veikla ilgą laiką liko nepažinta. Paradoksalu, tačiau Lenkijos ir Lietuvos valstybės sunaikinimo akivaizdoje gimusi muzika tarytum nustelbė 1795-aisiais iš pasaulio žemėlapio ištrintos valstybės istoriją, o kartu su ja ir tuo metu gyvenusių žmonių veiklą, viltis bei siekius... M. K. Oginskio 250-ųjų gimimo metinių įtraukimas į UNESCO minėtinų datų sąrašą, paskelbiant 2015-uosius Mykolo Kleopo Oginskio metais, sugrąžino į istorinę atmintį ne tik šią iškilią asmenybę, bet ir visos kunigaikščių Oginskių giminės kultūrinį palikimą, atverdamas kelius gilesniam jo pažinimui. [Iš straipsnio, p. 9]Reikšminiai žodžiai: Mykolas Kleopas Oginskis (Michal Kleofas Oginski); Diplomatai; Politikai; Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė (LDK; Grand Duchy of Lithuania; GDL); Lenkijos-Lietuvos valstybė; Michal Kleofas Oginski; Diplomats; Politicians.
ENIt was owing to epoch-making changes that a musical legacy, most of all Polonaise a-moll No. 13, which up to the present day is known as "A Farewell to the Homeland" (Les Adieux a la Patrie), and not the state or social activities that brought lasting fame to Michał Kleofas Ogiński (Mykolas Kleopas Oginskis, 1765-1833). If polonaises, mazurkas, marches that were composed at the end of the 18th century and in the first decades of the 19th century, allow us to get to know Ogiński as a composer, and due to his "Letters about Music" (Lettres sur la musique, 1828) published in the middle of the 20th century he is known as a theoretician of the music of the Romantic period, his state, political, diplomatic and military activities as a dignitary of the Polish-Lithuanian Commonwealth were not known for a long time. It might sound strange, but the music that was composed in the presence of the dissolution of the Polish-Lithuanian Commonwealth overshadowed the history of the state, which was erased from the map of the world in 1795, and along with it, lives and activities of the people who lived there, their hopes and aspirations... The inclusion of the 250th birth anniversary of Michał Kleofas Ogiński into the list of UNESCO's celebration of anniversaries in 2015, dedicating the year 2015 to Michał Kleofas Ogiński, brought back the historical memory of both his formidable personality, as well as the cultural heritage of the entire Ogiński family leading to more profound knowledge about them. [Extract, p. 8]