LTStraipsnyje pasitelkiant istorinės refleksijos galimybes analizuojamos esminės slinktys kino raidoje, dabartinio skaitmeniško ir postmo- dernaus kino paralelės, virtualumo kaip kino vaizdo evoliucijos perspektyva. Tekste glaustai aptariamos pagrindinės naujausios analoginio ir skaitmeninio vaizdo technologijos bei idėjos, pakeitusios dabartinio kino ir jo meninės išraiškos galimybių sampratą bei produkcinius kino principus. Pasitelkiant transversales ir brikoliažo terminus apžvelgiama dabartinė kino vaizdo ir virtualumo technologija, formuluojanti naujas kino meno užduotis ir iššūkius, susiejanti kino kadrą su mintimi, realumo ir vaizduotės paradigmomis, patirtimis, Gilles Deleuze’o estetinės teorijos nusakomu aktualiu esmės konceptu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Analoginis vaizdas; Autentiškumas; Avangardas; Brikoliažas; Deleuze, Gillesas; Kinas; Natūralizmas; Postmodernizmas; Postmodernus vaizdinys; Realizmas; Romantizmas; Simuliacija; Skaitmeninis vaizdas; Virtualumas; Analog image; Authenticity; Avant-garde; Avantgarde; Bricolage; Cinema; Deleuze, Gilles; Digital image; Naturalism; Postmodern image; Postmodernism; Realism; Romanticism; Simulation; Virtuality.
ENFilm and virtuality are regarded in the perspective of film-image evolution. Film image development is briefly represented as analogue and digital technology, reproduction and representational film modes, where digital practices bear main characteristics of postmodern image. Realism and avant-garde stylistics are outlined as a different affirming what of film means, what is its proper idea in one or other period and shifts an important issue in postmodern debate. The terms “transversal” and “bricolage” are applied to describe combinatory spatial-time principles of todays film image. The article evokes on the whole what are the perspectives of film image of today and tomorrow, how cadre of film can preserve its authenticity, form changes to stereotypical film form, express enterprise of essence, conceived in Deleuze’ian way as circulating interchangeable quality of the real and imagination actual to “truth” and time order properties. [From the publication p. 570]