LTStraipsnyje aptariami valstybės tarnautojų kompetencijų ypatumai, analizuojamos viešojo administravimo ir švietimo sektoriaus bendradarbiavimo galimybės realizuojant valstybės tarnautojų kompetencijų tobulinimą. Teorinės mokslinių šaltinių analizės metu atskleista, kad kompetencijas daugelis mokslininkų traktuoja ne kaip kvalifikacijos fenomeno sudėtinę dalį, bet kaip visuminę asmens galimybių raišką. Išskirtiniais valstybės tarnautojų kompetencijų struktūroje tampa gebėjimai, žinios ir nuostatos, aktualizuojančios tokias dimensijas, kaip valstybės tarnautojo etika, ideologija ir vertybės. Akcentuojamas modernios viešosios vadybos teiginys, kad siekiant užtikrinti žmogiškųjų išteklių kokybę viešojo administravimo institucijose būtini personalo valdymo pokyčiai, orientuojantis į bendrųjų ir specifinių kompetencijų identifikavimą bei nuolatinį jų tobulinimą. Empirinėje straipsnio dalyje pateikiama tam tikrų valstybės tarnautojų kompetencijų raiškos analizė, pristatomas Lietuvos valstybės tarnautojų kompetencijų tobulinimo modelis, paremtas bendradarbiavimu su švietimo sektoriaus institucijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Kompetencijų plėtotė; Viešasis administravimas; Viešojo ir švietimo sektoriaus bendradarbiavimas; Collaboration between public administration and education sectors; Competence; Competence development; Public administration.
ENThe article present research in the field of public servants competences. In the first and second part author makes review of competency development concept in business and public sector. The third part reveals and distinguish features characteristic to the competency development system of Lithuanian public servants. The main conclusion of the research emphasis that modern conception of public administration motivates to renounce traditionally treated administration and develop the management of the public sector. The establishment of contemporary management strategies in the public sector requires from the servants not only high professional qualification but also much wider professional competences. In order to ensure the quality of human resources in public administration institutions the personnel management changes orienting towards the identification of general and specific competences and their permanent development are necessary. [From the publication]