LTStraipsnis skirtas aptarti trims iš daugybės unikalių Tibeto kultūros ir meno eksponatų, saugomų Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje Kaune: atspaudo, thankos ir glausto ksilografinio teksto. Minėtų eksponatų analizė siejama su įvairiomis kultūrologinėmis projekcijomis į skirtingus dvasinės, materialinės ir meninės šios unikalios šalies kultūros aspektus. Vis labiau įvairių sričių mokslininkus dominanti savita Tibeto kultūra primena plačią upę su slenksčiais ir vingiais, nešančią mums daug estetiniu ir meniniu požiūriu vertingų perlų. Tibeto kultūros ir meno istorijos ištakas dengia tyrinėtojams sunkiai peržvelgiamas senovės ūkas. Tačiau spėjama, jog jai per 4000 metų. Ji gimė ir brendo senojoje Sanšuno kunigaikštystėje, kurios širdis buvo Kailašo kalnas, stūksantis Himalajų pašonėje. Iki VI a. Tibeto kultūros ir meno tradicijas maitino bemaž vien bono religija, galbūt išaugusi iš mitraizmo, saulės ir ugnies kulto. Pagrindinis bono simbolis yra svastika. Ši iš pradžių reiškė saulę, o vėliau, bonui plėtojantis, įgavo gilesnę, mistinę prasmę, susijusią su dvasiniu tobulėjimu. [Iš straipsnio, p. 305]Reikšminiai žodžiai: Tibeto kultūra; Tibeto menas; Bonas; Budizmas; Tantra; Atspaudas; Ksilografinis tekstas; Tibetan culture; Tibetan art; Bon; Buddhism; Printed image; Xylographic text.
ENThree pearls or specimens of glorious Tibetan culture and art kept at the National art museum of M.K. Čiurlionis are discussed in this article. Each of them originally reflects the spirit and characteristic features of that unique culture. They are: the image of Buddha's imprints, the thanka of Five dakinis and the original Tibetan text called The Hymn to Tara - Twenty One Homage to the Deity. The analysis of these exhibits are associated with various cultural projections, different aspects of spiritual, material, aesthetics and artistic culture of this unique country, Tibet. Sharper look into the world of it's aesthetical and artistic values helps us to behold not only that which is unique to it but also that which is com m on to all humanity, at which are concerned aesthetically susceptive people of various cultures and civilizations. [From the publication]