LTStraipsnis skirtas vieno sudėtingiausių XIX-XX a. sandūros Austrijos kultūros reiškinių - Gustavo Klimto ir Vienos secesijos sąjūdžio šalininkų estetinių bei meninės kūrybos principų kompleksinei analizei. Vienos secesijos estetikoje išryškėjusi "fin-de-siecle" atmosfera buvo tiesiogiai susijusi su radikaliomis estetinės ir meninės sąmonės transformacijomis, kurios gali pasirodyti aktualios ir dabartinei esminius pokyčius išgyvenančiai Lietuvos kultūrai. Nagrinėjant įvairius to meto sociokultūrinius ir idėjinius aspektus straipsnyje atskleidžiamas Klimto ir Vienos secesijos sąjūdžio estetinio pagrindo savitumas, suformuotas maištingo pasipriešinimo nuvertėjusioms XIX a. pabaigos akademinei estetikai ir meno raidai. Šis vyksmas iš esmės atmetė estetines bei menines modernaus meto poreikių neatitinkančios senosios kultūros vertybes. [Iš straipsnio, p. 232]Reikšminiai žodžiai: Estetika; G. Klimtas; Vienos secesija; Austrų menas; Erotizmas; Egzaltacija; Aesthetics; G. Klimt; Viennese secession; Austrian art; Eroticizm; Exaltation.
ENThe article covers the analysis of the most complex phenom enon of Austrian culture during the period betw een the end of the 19th and the beginning of 20th century - principles of aesthetic and artistic creation belonging to Gustav Klimt and the protagonists of Viennese secession movement. The atmosphere of "fin-de-siecle", which becam e prom inent in the aesthetics of Viennese secession, was directly bound up with aesthetic and artistic transformations of consciousness, w hich might seem important even to the culture of modern Lithuania. In the article, with the references to the analysis of various social-cultural and ideological aspects of that time, the idiosyncracy of the aesthetic platform belonging to G. Klimt and Viennese secession m ovem ent is revealed, that has been crystallized out of riotous reaction of resistance, which radically rejected the value of the hereditary culture, that did not meet the needs of the modern time. [From the publication]