LTIki reformos Lietuvos ikimokyklinėse įstaigose dominavo akademinis ugdymas. Kalbos buvo mokoma formaliai pamokų metu. Dėmesys buvo skiriamas pažinimui, konkrečioms vaiko žinioms, mokymo metu daugiausiai reikšdavosi pedagogas, neformaliam vaiko ir pedagogo bendravimui neteikiama ugdomoji reikšmė, tačiau šiandieninėje visuomenėje darželyje vaikai ugdomi žaidžiant, bendraujant, išreiškiant save žodžiu, vaizdu, judesiu ir pan. Kūrybinė visuminio ugdymo sistema – nauja, šiuolaikinė ugdymo, kartu ir kalbos, sistema. Manoma, kad mokant pagal naują kalbos ugdymo kryptį vaikų kalba ne mažiau lavinama negu kaip mokant pagal akademinės kalbos mokymo kryptį. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti auklėtojų ir ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbinio bendravimo kūrybinio kompleksinio ugdymo sistemoje ypatumus; ištirti ir įvertinti auklėtojų bei vaikų kalbinio bendravimo bruožus ugdymo procese.Reikšminiai žodžiai: Kalbinis bendravimas; Reformuotas darželis; Peculiarities of linguistics comunication; Reformed kindergarten.
ENThe purposes of this thesis are: to look into educators and pre-school age children's peculiarities of language communication in creative – combined education system; to research and evaluate educators and pre-school age children's manifestation of language communication in education reality. The thesis comes up to these conclusions: contemporary creative – combined education system is benevolent for broadening of emotional and social experience in equivalent child's and educators language communication; not all the creative educational ideas are equivalently successfully putting into practice in education reality; educators can create good emotional climate in a group; educators in their work stimulate children's activity, tray to reach child's and educators partnership; initiates dialogues with children; talk more than children, but didn't tray to dominate.