LTTrenerio – sportininko – tėvų (T – S –T) pozityvūs tarpasmeniniai santykiai sportinėje veikloje yra vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių sportininko ilgalaikį dalyvavimą sporte. Mokslinėje literatūroje pasigendama minėtų tarpasmeninių santykių įvertinimo skalių. Akcentuotina tai, kad vienintelė priemonė, galinti padėti įvertinti trenerio – sportininko – tėvų tarpasmeninius santykius, yra PNPCAP (angl. Positive Negative Processes Coach Athlete Parent) klausimynas anglų kalba. Šio straipsnio tikslas – pristatyti Trenerio – sportininko – tėvų (T – S – T) pozityvių ir negatyvių tarpasmeninių santykių procesų (PNPTST) klausimyno lietuvišką versiją. Akcentuotina, kad tam, jog būtų sukurtas naujas PNPTST klausimynas, buvo įgyvendinti keli tyrimo etapai: 1) du kokybiniai tyrimai; 2) kiekybinis tyrimas; 3) PNPTST klausimyno, Sėkmės suvokimo klausimyno, Sportinio klimato klausimyno, Apsisprendimo sporte klausimyno analizė. Remiantis atliktais tyrimais, šiame straipsnyje yra pateikiamas PNPTST klausimyno lietuviškas variantas. PNPTST yra tinkama priemonė trenerio – sportininko – tėvų tarpusavio santykiams įvertinti tiek komandiniame, tiek individualiame sporte. Ateityje būtų naudinga išversti PNPTST klausimyną į kitas užsienio kalbas ir naudoti jas pritaikant kitų šalių kultūroms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Klausimynas; Sportininkas; Sportinė veikla; Tarpasmeniniai santykiai; Treneris; Tėvai; Athlete; Coach; Interpersonal relationships; Lithuanian version; Parent; Parents; Questionnaire; Sport activity.
ENPositive interpersonal relationships between the coach, the athlete and the parents (C-A-P) in sports are one of the most important factors in relation to athlete’s long-term involvement in sport. In this sense, the evaluation of such relationships is very important in sports context. However, there is a lack of such evaluation instruments related to the C-A-P. It is noteworthy that the only instrument evaluating coach-athlete-parent interpersonal relationships is the English language PNPCAP (Positive Negative Processes Coach Athlete Parent) by Lisinskiene, Lochbaum, May, Huml, (2019). The purpose of this paper is to present the Coach-Athlete-Parent (C-A-P) Positive and Negative Interpersonal Relationship Processes (PNPCAP): Lithuanian version of the questionnaire. It is noteworthy that in order to create a new PNPTST questionnaire, several stages of research were carried out: 1) Two qualitative studies were performed (Lisinskiene, May, Lochbaum, 2019); 2) Two quantitative research studies were done (Lisinskiene, Lochbaum, May, Huml, 2019); 3) Analysis of PNPTST questionnaire, Success perception questionnaire, Sports climate questionnaire, Sports decision-making questionnaires were analysed in order to test PNPCAP validity. Based on the above mentioned research studies, this article presents the Lithuanian version of the PNPTST questionnaire. PNPTST is a suitable brief tool for evaluating coach-athleteparent relationships in both team and individual sports. In the future, it would be useful to translate the PNPTST questionnaire into other foreign languages and use them in other cultures. [From the publication]