Žinių visuomenės pagrindai dešimtmetėje mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žinių visuomenės pagrindai dešimtmetėje mokykloje
Alternative Title:
Basis of an information society in a 10-year school
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2002, 58, p. 17-23
Summary / Abstract:

LTVykstant rinkos ekonomikos, mokslo visuomenės kaitai suvokiama, kad ateities planų įgyvendinimas neįmanomas be sistemingo, savarankiško, kūrybiško, aktyvaus mokymosi, tampančio pagrindiniu poreikiu. Šio darbo tikslas – aptarti svarbiausios švietimo sistemos grandies – pagrindinės mokyklos – reikšmingumą asmeniui ir visuomenei siekiant nuolat besimokančios visuomenės statuso. Naudojant mokytojų ir mokinių apklausą, pokalbį tirti IV – XI klasių mokiniai. . Remiantis mokslinių tyrimų duomenimis galima daryti tokias išvadas: • Pagrindinės mokyklos turi galimybes išugdyti mokinių poreikį mokytis, nuolat keistis; • Svarbiausios nuolatinio mokymosi pagrindinėje mokykloje prielaidos yra šios: saugumo, bendravimo ir pripažinimo sąlygų sukūrimas klasėje ir mokykloje, įtvirtinant “pedagoginę sąveiką”, kokybiško ir prasmingo ugdymo organizavimas maksimaliai išnaudojant pedagogo ir ugdytinio galias, galimybes, socialinę patirtį suvokiant kaip pozityvią saviraiškos kaitą ir kt. • Moksleivius būtina kokybiškai mokyti, skatinti jų prasmingos veiklos poreikį ir parengti juos tolesniam mokymuisi, atsižvelgiant į individualių galių, galimybių ir poreikių dermę.

ENThe article discusses the main reasons for and possibilities in the main school create conditions for and fix the need for life-long learning. According to the results of the researches carried out in Lithuania and abroad, the author presents the idea that the need for life-long learning has to be formed when a child joins a formal education system and at the graduation he is already consciously used to studying, to necessity for and benefits of changes, understands his personality and reasons for changes within the society. Data of an empirical research performed by the author shows that the need for studying, development, change in principles occur when they feel secure and acknowledged in school, when they understand their capacities and opportunities, know benefits and values of high-quality studies for himself, the family and the society. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8763
Updated:
2018-12-17 10:59:25
Metrics:
Views: 23
Export: