LTSusidūrimas su Nietzsche'ės filosofija dažniausiai išgyvenamas kaip savotiškas pabudimas iš dvasinio snaudulio. Šis neklasikinės pakraipos mąstytojas ne tik drąsiai griauna daugelį Vakarų kultūros ir mąstymo tradicijoje nusistojusių nuostatų, bet ir žadina protą, vaizduotės polėkius, galingus emocijų išlydžius. Todėl kai kas iš principo nepriima jo minčių ir mąstymo būdo. Kitas kraštutinumas, kai Nietzsche suvokiamas nekritiškai, be jokių išlygų pasiduodama jo skelbiamų idėjų įtaigai ir meniniam temperamentui. Tikriausiai teisus Andrė Gide’as, kuris taikliai pastebėjo: "Norėdami Nietzsche’ę tikrai suprasti, turėtume jį įsimylėti". Šis neklasikinio mąstymo šalininkas pirmiausia išsiskiria galingu energetiniu potencialu, daug yra išsilavinusių, išsiskiriančių savo erudicija, pagaliau, pakankamai daug darbščių mąstytojų, bet retas turi tiek intelektualinės galios, kad galėtų sudrebinti ilgametės Vakarų kultūros, mąstymo ir vertinimo tradicijos pamatus, kaip tai padarė Nietzsche. Kita vertus, galima būtų pritarti amerikiečių psichoanalitiko Tomo Kapačinsko paskaitoje Lietuvoje ištartai minčiai, kad jis suformulavo tokią galingą idėją, kurios neišlaikė ir jo paties asmenybė. Ir juo aršiau jis švaistėsi savo filosofijos "kūju", juo labiau artino savo galingo intelekto subyrėjimą ir minties šviesos perdegimą. [Iš straipsnio, p. 123]Reikšminiai žodžiai: Nietzsche; Antisemitizmas; Žydiškumas; Psichoanalizė; Nietzsche; Antisemitism; Jewishness; Psychoanalysis.
ENFriedrich Nietzsche was deeply concerned about Anti-Semitism, or the Jewish problem. It was related with the core of his revolutionary philosophy: his uncompromising criticism of the theoretical attitude to life and proclamation of the will to power. F. Nietzsche saw the sharp discrepancy between the two levels of consciousness in European mind: the superficial level of Judeo-Christian virtues and Pagan, authentic, but condemned, demonized, repressed, and expeled into subconsciousness. Relatively young topophilic, European nations, devoted to the sensual reality, always experienced unconscious resistance, hatred and other aspects of ressentiment. Paradoxically, history involved them into reflexive and theoretical - Semitic - style of life, with the devotion to Jewish transcendent God, Jewish Sacred Book, containing the discription of Semitic nation’s history. F.Nietzsche showed that not only real political and economical reasons, but also insight into the unconscious causes could help us understand why the Jews were always considered as "Strangers" and "Others". [From the publication]