LTStraipsnyje nagrinėjamos Arthuro Schopenhauerio grožio metafizikos ištakos, pagrindiniai principai, svarbiausios estetikos kategorijos, jo veikaluose nuolatos išnyrančios plačiai suprastos kūrybos, valios ir pesimizmo temos. Straipsnio autorius, remdamasis konkrečių tekstų analize, parodo, kaip Schopenhauerio idėjos oponuodamos vokiečių klasikinei estetikai skleidėsi ir prigijo Vakarų Europos kultūroje, o vėliau, XX amžiuje, tapo pamatinėmis, įtakojančiomis daugelio neklasikinės pakraipos mąstytojų ir menininkų pasaulėvaizdį. Schopenhauerio plėtojamoje grožio metafizikoje kaip niekur kitur yra pastebima organiška Vakarų-Rytų mąstymo tradicijų sandūra, atverianti gilesnį žmogiškos būties, kūrybos ir meno esmės supratimą. [Iš straipsnio, p. 155]Reikšminiai žodžiai: Estetinė kontempliacija; Genijus; Grožis; Kančia; Kūryba; Muzika; Schopenhaueris; Schopenhaueris, Arthuras; Valia; , music; Aesthetic contemplation; Beauty; Genius; Misery; Music; Oeuvre; Schopenhauer; Schopenhauer, Arthur; Will.
ENIn the article it is analyzing an origin of Arthur Schopenhauer's metaphysics of beauty, basic principles, the most important categories of esthetics, and his wide understanding oeuvre, will and pessimism issues. According to analysis of the particular texts, the author of the article shows how Arthur Schopenhauer's ideas, which were contradictory German classical esthetics, developed and in western European culture. Later, in the 20lh century they became basic ideas which had influence on world outlook of not - classical deviation thinkers and artists. In Arthur Schopenhauer's metaphysics of beauty there is extremely observable organic joint of West - East thinking traditions. It helps to understand human being, oeuvre and art better. [From the publication]