LTStraipsnis skirtas vokiečių filosofo Arthuro Schopenhauerio etikos pagrindinėms problemoms aptarti. Arthuras Schopenhaueris: Kas niekad neturėjo šuns, tas nežino, ką reiškia būti iš tikro mylimam. Schopenhaueris šunį turėjo. Vadinasi, buvo iš tikro mylimas, tad neteisūs tie, kurie teigia jo filosofiją atsiradus iš meilės stygiaus. Ir ne tik. Jo šuo buvo vardu Atma. Ātman - viena pagrindinių indų filosofijos ir religijos sąvokų - gyvybės dvelksmas, dvasia, kartais verčiama ir kaip "siela"; Vedantoje dargi tapatinama su Brahmanu - Arthuras kosminiu dvasiniu pradu, pasaulio siela, bet svarbiausia - "pats" , individo nekintama dvasinė esmė, liekanti ta pati nepaisant kintančių jausmų ir minčių. Panašu, kad Schopenhaueris buvo ne tik mylimas, bet ir pats mylėjo, žinoma, ne "dvikojus" savo rūšies gyvenimo pakeleivius, o savo šunį. Tokia pat meile - šuniškai prieraišia ir atsidavusia. Tikra. [Iš straipsnio, p. 85]Reikšminiai žodžiai: Etika; Iracionalizmas; Pesimizmas; Schopenhaueris; Valia; Šopenhaueris; Ethics; Irrationalism; Pessimism; Schopenhauer; Will.
ENIn general the ethics of Schopenhauer is branded as an ethics of pessimism and irrationality. But inquiring the phenomena of solitude, suffering, sympathy and justice, the author of the article gradually approaches the notion that Schopenhauer's ethics represents and explicates the real human situation in the world much better than the theories of rational ethical optimism. Finally, she concludes that the so-called pessimistic ethics of A. Schopenhauer is the ethics of wisdom. [From the publication]