LTŠis straipsnis skatina anglų kaip antrosios kalbos mokytojus peržengti įprastą linijinio mąstymo tradicijai, atsisakant stereotipinių vadovėlių ir pasenusių tradicinių mokymo metodų/strategijų kaip neatitinkančių šiuolaikinių studentų mokymosi tendencijų (joms būdingas nelinijinis, skaitmens grindžiamas kibemetinis pasaulis, kai atliekama keletas skirtingų užduočių vienu metu). Geras žodynas ir išlavinti mąstymo gebėjimai yra vertingi, tačiau metas mokytojams įtraukti ir efektyvaus mąstymo anglų kalba metodus, pasiremiant naujausia mokslininkų paskelbta informacija apie proto funkcionavimą (kaip organišką, kaip saviformį, pagrįstą tiesioginėmis neuronų sąveikomis). Akademiniame pasaulyje dažnai manoma, kad informacija yra įvestis, kuri įkraunama ir saugoma bylose ar atmintyje, tačiau darbo procese gebėjimai taikyti/perduoti tokią informaciją yra silpni. Problemą gilina ir tai, jog baigusieji studijas tradiciniais metodais ir vėliau formuoja terpę, kurioje perdėm vertinama logika, mąstoma vadovėlių skyriais, linijiniu būdu mokomasi toliau, laukiama darbo užduočių "iš aukščiau". Visa tai padeda susiformuoti statiškai protaujantiesiems, o tai ne visuomet adekvatų gyvenimo ar darbo situacijoms. Straipsnyje ir polemizuojama šiais klausimais, svarstomos antrosios kalbos mokymo problemos, supažindinama su moderniais jos mokymo metodais, pagerinančiais mokymosi lygį. Taip pat siūloma atsižvelgti į poreikį perorganizuoti anglų kaip antrosios kalbos mokymo strategiją į nelinijinę (lateralinę ir kūrybišką), kuri būtų paremta metodais, įvertinančiais naujausias mokslo žinias apie mokymąsi kibernetinėje erdvėje. Straipsnyje taip pat aptariamas studentų požiūris į anglų kaip antrosios kalbos mokymąsi. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugybinė išmana; Daugybinės užduotys; Kibemetinis pasaulis; Kibernetinis pasaulis; Lateralinis; Linijinis; Nelijinijinis; Nelinijinis; Saviformis; Strategijos; Sąveikos; Cyber-world; Lateral; Linear; Links; Multi-tasking; Multiple-intelligences; Non-linear; Self-forming; Strategies.
ENThis article encourages ESL (English as a Second Language) teachers to go beyond linear teaching from locked-in text-books and dated traditional methods/strategies that do not relate to student’s non-linear digital cyberworld of multi-tasking. Good vocabulary and developed thinking skills are powerful but it is time for teachers to include effective ‘thinking in English’ according to recent scientific information on how the brain functions, i.e. organic, self-forming with neurons that link and cross borders. In the academic world: information is input, down-loaded and stored in files/docs or memorized but skills to apply/transfer information are still weak. Difficulties after graduation are added to by unavoidable edu factors such as: overvalued use of logic; unrelated text-book ‘topics’; linearly presented lessons; and tasks given from above, which build on static mind-sets that do not always relate to life or work. The article overviews the above aspects; ESL problems; introduces ESL methods that can go to higher levels; and suggests a need for re-designing ESL teaching to non-linear (lateral and creative) methods by updating scientific knowledge on learning in students’ digital cyber spaced world. A survey of students' attitudes to ESL learning is included. [From the publication]