LTŠiandien kritinio mąstymo ugdymas laikomas nekvestionuojamu aukštojo mokslo prioritetu. Straipsnyje atkreipiamas dėmesys į tai, kad pati kritinio mąstymo idėja esanti neapibrėžta ir vidujai prieštaringa, o tai kelia tam tikrų pavojų: esama tendencijos technologizuoti ir standartizuoti racionalumą traktuojant jį kibernetinės informacijos apdorojimo paradigmos pagrindu, taip pat tendencijos visus mąstymo kontekstus redukuoti į poleminį kontekstą. Kritiškai neapmąstyta kritinio mąstymo idėja veda prie siauro pragmatizmo, sofistinio anthrōpos metron principo įsigalėjimo ugdymo procesuose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kritinis mąstymas; Argumentacija; Interpretacija; Sofistika; Ugdymo filosofija; Critical thinking; Argumentation; Interpretation; Sophistic; Philosophy of education.
ENToday, critical thinking is considered an unquestionable priority of higher education. The article draws attention to the fact that the very idea of critical thinking is vague and intrinsically contradictory, thus, it poses a certain risks. There is a tendency to standardize and technologize rationality, treating it in the cybernetic framework of information processing. In addition, quite evident is a tendency to reduce all contexts of thought to polemical contexts. The idea of critical thinking, lacking critical reflection, haphazardly leads to a narrow pragmatism, to the dominance of the anthrōpos metron principle in education. [From the publication]