Būtis ir esinys kaip Didžiojo vyksmo elementai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būtis ir esinys kaip Didžiojo vyksmo elementai
Alternative Title:
Being and the entity as elements of Great flow
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje mėginama įveikti Būties ir esinio dualizmą vėlyvojo Heideggerio filosofijoje. Aptariama Jeano - Luco Mariono ontologinės skirties įveika, persiimant „Dievo išminties“ religine logika. Madonas prieina prie išvados, kad Dievas abejingas ontologinei skirčiai. Aptarus Mariono ontologinės skirties įveiką, siūlomas autoriaus ontologinės skirties jveikos būdas: Būtį duoda Didysis vyksmas; Būtis ir esinys yra Didžiojo vyksmo elementai. Teigiama, kad Didysis vyksmas nėra Būties ir esinio pagrindas. Didįjį vyksmą sudaro žaismių elementai, kurie negali būti įsprausti į grindžiančias hierarchines bei teologines schemas, nes jos slopina žaismes. Pripažįstama, kad vėlyvajam Heideggeriui būdingos teologinės schemos. Jo filosofija vadinama „daiktų teologija“. Siekiama atsisakyti teologinių schemų mąstant Būtį ir esinį. Tai galima padaryti atsisakius ką nors grįsti kuo nors. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Būtis; Esinys; Didysis vyksmas; Žaismė; Teologija; Filosofija; Being; Entity; Great Flow; Play; Theology; Philosophy.

ENThe article attempts to solve the dualism of Being and entity in the philosophy of late Heidegger. It discusses the overcoming of the ontological difference by Jean-Luc Marion, through the saturation of the religious logic of “Gods wisdom”. Marion concludes that God is indifferent to the ontological difference. After discussing the Marions overcoming of the ontological difference, a method for overcoming the ontological difference is proposed by the author: Being and entity are given of the Great Flow; Being and Entity are the elements of the Great Flow. It is argued that the Great Flow is not the ground of Being and entity. The Great Flow consists of the play elements that cannot be embedded into the underlying theological and hierarchical schemes, because they inhibit plays. It is recognized that the thinking of late Heidegger is characterised by theological schemes. His philosophy is called the “Theology of things”. The aim is to give up theological schemes while seeing the Being and entity. This can be done by refusing to ground the something by something. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/87466
Updated:
2022-01-16 20:15:27
Metrics:
Views: 56
Export: