LTLietuviai yra protingi, greitai mokosi, o dabar Lietuvoje teisę dėstantieji ir ją studijuojantieji pradeda suprasti, jog studijuojant galima pagerinti ir mąstymą. Taip pat jau atėjo metas mąstyti kūrybiškiau ir labiau apibendrintai, o tam skirta yra Edwardo De Bono "Cort mąstymo" programa ir daugybė jo knygų. Be šio autoriaus, straipsnyje minimos ir kitų mokslininkų idėjos, kurios apskritai itin vertingos studentams, o teisę studijuojantiems dėl studijuojamo objekto sudėtingumo ypač naudingos. Be to, kiekvienas žmogus turi savitą fizinę, socialinę, mąstymo ir dvasinę sąrangą, o norint paskatinti efektyvią socialinę individų raišką, reikia vadovautis holistiniu požiūriu, todėl studentų mąstymą pagerinti galima mokant anglų kalbos pagal E. de Bono programą. Vilniaus Gedimino technikos universiteto atliktas tyrimas rodo, jog darbdaviai iš teisę studijavusiųjų reikalauja trijų dalykų: specialybės žinių (universitetas už tai suteikia diplomą), verslo, finansų valdymo pagrindų bei kompetencijų, tokių kaip darbas komandoje, problemų sprendimas, kritiškas bei kūrybinis mąstymas ir nors šiek tiek organizatoriaus iniciatyvos ir gebėjimų. 2004-ųjų kovo-birželio mėnesiais Kauno verslo kolegijoje buvo atliekama trijų mėnesių bandomoji programa studentams, siekiant ugdyti individualias jų lyderio ir organizatoriaus kompetencijas. Programą sudarė trys integralios dalys: 1. Edwardo de Bono "Cort mąstymo" programos pirmosios kortelių kaladės suvokimas. 2. Lietuvai pritaikyta "Edinburgo kunigaikščio apdovanojimo" programa. 3. "Patyrimo ugdymo" programa.Efektyviai mąstantiesiems būdinga absorbuoti, apibendrinti, organizuoti, transformuoti, kurti ir vartoti abstrakčias koncepcijas, t.y. jiems būdingi aukštesnio mąstymo lygio gebėjimai. Siekiant aukštesnio mąstymo lygio, reikia mokyti analizuoti, rinkti ir apdoroti informaciją, įvairiais rakursais mąstyti, apibendrinti, vertinti, susieti, naudoti metapažinimo metodus. Edwardo de Bono "Cort mąstymo" programa vartotojui pateikiama 60 kortelių pavidalu. Pirmoji "Cort mąstymo" programos kortelių kaladė - mąstymo aprėptis - idėjas ir sąvokas siūlo traktuoti, išmokus panaudoti PLIUS-MINUS-ĮDOMU, VISŲ- FAKTORIŲ-ĮVERTINIMO, TAISYKLIŲ, TRUMPALAIKIŲ-ILGALAIKIŲ-PASEKMIŲ, UŽDAVINIŲ-TIKSLŲ-SIEKIŲ, PLANAVIMO, PRIORITETŲ, ALTERNATYVŲ-GALIMYBIŲ- PASIRINKIMO, SPRENDIMŲ ir KITŲ NUOMONĖS instrumentus. Būtent šios pirmosios pamokos kortelės sudaro anglų kalbos mokomosios knygos pagrindą. Lietuviai yra pasirengę teigiamiems kūrybiniams pokyčiams mokant/mokantis kalbų. Kalbos dėstytojams prieinama daug puikių ir naudingų mokymo metodikų. Pokyčiai ir jų lemiamas chaotiškumas pagrindžia mąstymo tobulinimo poreikį Lietuvoje. Teigiama, jog XXI a. darbuotojai per savo darbingą gyvenimo laikotarpį vidutiniškai pakeis po 7 ir daugiau skirtingos specializacijos darbų (ne darboviečių), todėl naujai rengiamiems darbuotojams reikia daugiau gebėjimų ir kompetencijų. Būtent tokius gebėjimus ir kompetencijas padeda ugdyti straipsnyje aprašoma kalbos mokymo metodika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugybinė išmana; Daugybinės užduotys; Edvardas de Bono; Holistinis požiūris į mokymą; Kibernetinis pasaulis; Lateralinis; Linijinis[ nelinijinis; Saviformis; Strategijos; Sąveikos; „Cort mąstymo“ programa; Cort thinking program; Cyber-world; Edward de Bono; Holistic approach to teaching; Lateral; Linear; Links; Multi-tasking; Multiple-intelligences; Non-linear; Self-forming; Strategies.
ENWhen I arrived in Lithuania in 1991 I said that all Lithuanians are traumatized and the differences were greater than I could understand and reasons for them deeper than can be explained here. The psychological conditions and the diagnosis of post-traumatic stress disorder is a self-diagnosis' still needs to be addressed in Lithuania. Lithuanians are intelligent and learn quickly and it is time for Lithuanians to understand that thinking can be improved and that good thinking can do more for each person and specifically for law students, because they will bring into use the proper and full use of all the laws of its newly independent European society. Also, it is time to use more creative and lateral thinking, which is a part of creative thinking and this is what Edward de Bono's Cort Thinking Program and his many books offer. In addition to E. de Bono's programs and books this article will also mention other author's ideas and that have been found invaluable to teaching and more specifically can be adapted to teaching English. [Extract, p. 28]