LT1929-1935 m. išryškėja akivaizdi riba lietuvių draminės muzikos raidoje. Esminiai šio laikotarpio pokyčiai teatre siejami su aktoriaus ir režisieriaus Andriaus Olekos-Žilinsko atvykimu į Kauną. Iki kaunietiškojo biografijos periodo savo profesinius įgūdžius, visų spektaklio sudedamųjų grandžių vienybės pojūtį bei požiūrį į teatrinę muziką jis brandino Rusijoje, "kur tada dar nebuvo užgniaužti novatoriški ieškojimai", kūrybiškame idealistinės pakraipos Antrajame Maskvos akademiniame dailės teatre, bei Vakarų Europos scenose vaidindamas "Prahos trupėje". Tad prieš atvykdamas į Lietuvą jis turėjo galimybę susipažinti su eksperimentais, kurie įvairiose Vakarų Europos scenose buvo atliekami ieškant naujo santykio tarp žodžio, judesio, muzikos, šviesos ir kitų spektaklį kuriančių visumos detalių. [Iš teksto, p. 299]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių teatro istorija; Dramos spektakliai; Muzika spektakliuose; History of Lithuanian theater; Drama performances; Music in performances.