LTStraipsnyje aptariama ciklinė mokslinio pažinimo eigos samprata scholastinėje mokslo filosofijoje. Analizuojami šiame cikle veikiančių apriorinio ir aposteriorinio įrodymų vidurinieji terminai. Keliamas klausimas, ar šie terminai yra lygiai tokios pat savarankiškos kognityvinės medijos kaip ir patys įrodymai? Prieinama prie išvados, kad stokodami savarankiško turinio ir neatskiriami nuo pačių įrodymų, viduriniai terminai neturi savarankiškų kognityvinių medijų statuso. Jie yra įrodymų kaip medijų elementai, arba submedijos, perduodančios tiems įrodymams tam tikrą žinojimą ir tuo pačiu juos įgalinančios. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ciklinė mokslinio pažinimo eiga; Įrodymas; Vidurinysis terminas; Kognityvinė medija; Submedija; Circular course of scientific cognition; Demonstration; Middle term; Cognitive media; Submedia.
ENArticle presents the conception of the circular course of scientific cognition in scholastic philosophy of science. The author of the article concentrates on middle terms of aposteriori and a priori demonstrations participating in above mentioned circle. While doing that he asks if those middle terms are independent cognitive media as the demonstrations themselves are. The analysis concludes that, lacking independent contents and being inseparable from their demonstrations, middle terms do not possess status of independent cognitive media. Actually, they are just elements, or submedia, of demonstrations as independent media communicating certain cognition to those demonstrations and enabling them. [From the publication]