LTStraipsnyje daugiausia dėmesio skiriama kinų meninės kūrybos proceso sampratos savitumui lyginamosios analizės perspektyvoje. Detaliai aptarinėjami svarbiausi menininko kūrybinio potencialo komponentai, jų panaudojimo galimybės meninės kūrybos akto metu, konfucianizmo, daoizmo bei čan šalininkų požiūriai į šias problemas. Analizuojami įvairūs išoriniai ir vidiniai meninės kūrybos procesą veikiantys veiksniai, aptariamas psichologinis menininko pasirengimas kurti, jo įžengimo į kūrybos procesą ypatumai konkrečiose kryptyse ir mokyklose. Išryškinamas spontaniškai kinų estetikos ir meno tradicijai būdingas meditacinis pobūdis, atsižvelgiama į įvairius psichologinius meninės sąmonės meditacijos ir transformacijos procesus, kūrybos akto laisvumą, vidinį menininko sielos sąskambį su išorinio gamtos pasaulio reiškinių ritmais. Ypatingas dėmesys tekste skiriamas energetinei meninės kūrybos sampratai, vyno, haliucinogeninių medžiagų stimuliuojančiam poveikiui ir įvairioms beprotybės apraiškoms meninės kūrybos akto interpretacijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kinų estetika; Kinų meno teorija; Beprotybės apraiškos; Konfucianizmas; Daoizmas; Chinese aesthetics; Chinese art theory; Madness; Confucianism; Taoism.
ENPeculiarity of Chinese concept of artistic creativity is the object of comparative analysis in this article. The analysis reveals peculiarities of Chinese artists’ approach to creativity process caused by the influence of Confucianism, Taoism and Chan teachings. It focuses on various internal and external factors of creativity: psychological and pharmacological preparation, methods of consciousness concentration, spontaneity and madness in search of harmonious unity with nature. Special attention is given to the usage of hallucinogenic substances and alcohol. [From the publication]