LTAtsižvelgiant į pasaulyje vykstančius globalius pokyčius visose gyvenimo srityse atkreipiamas dėmesys, kad nūdienos mokinys turi išmokti mąstyti, kelti klausimus ir ieškoti atsakymų, susirasti reikiamą informaciją, ją atsirinkti ir pritaikyti. Atsirandant galimybei mokytis lanksčiau, naudojantis mobiliosiomis ir kompiuterinėmis technologijomis, virtualiomis mokymo(si) aplinkomis, būtina taikyti mokiniams patrauklias, pažangias mokymosi priemones, kurios padėtų plėtoti jų žinias, motyvuotų juos nuolat augti ir tobulėti, leistų ugdyti savivaldžio mokymosi visą gyvenimą principus. Siekiant ištirti virtualios mokymosi aplinkos „EDUKA klasė“ poveikį pradinių klasių mokinių matematikos pasiekimams, buvo vykdomas kvazieksperimentas. Tyrime dalyvavo 100 pirmos klasės mokinių. Mokiniai matematikos pamokose dirbo su „Taip!“ vadovėliu ir „EDUKA klasė“. Tyrimas vykdytas trimis etapais, kurių metu vyko pirmų klasių mokinių matematikos diagnostinis pažangos testavimas. Respondentai buvo testuojami tris kartus per visus einamuosius mokslo metus. Kvazieksperimentas, vertinant mokinių matematikos pažangą, vykdytas natūraliomis vaikams sąlygomis: tiriamieji tyrimo metu dirbo su savo klasės mokytoja, savo klasėje, kaip ir per kitas pamokas. Nustatyta, kad intensyviai integruojama virtuali mokymosi aplinka „EDUKA klasė“ į formalųjį ugdymą, matematikos dalyką, padarė reikšmingą poveikį mokinių matematiniams pasiekimams. Po kvazieksperimento statistiškai patikimai sumažėjo (p<0,05) skirtumas tarp pradinių ir galutinių rezultatų mokinių, turinčių patenkinamą pasiekimų lygmenį. Po tyrimo statistiškai reikšmingas skirtumas nustatytas (p <0,05) ir mokinių, turinčių aukštesnįjį pasiekimų lygmenį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: EDUKA klasė; Matematika; Mokymosi pasiekimai; Pradinis ugdymas; Virtuali mokymo(si) aplinka; „EDUKA klasė“; Academic achievement; EDUKA class; Mathematics; Primary education; Virtual learning environment.
ENIn the light of global changes in all areas of life, the development of students’ ability to think, ask questions and find answers, find relevant information, select and apply it has been brought into focus. Taking into account that opportunities to organise the learning process more flexibly, using mobile and computer technologies, a virtual learning environment, has been created, thus, it is necessary to apply engaging, advanced learning tools, that would help learners to increase knowledge, motivate them to continually develop and improve, to gain self-directed lifelong learning skills. In order to establish the impact of the virtual learning environment “EDUKA class” on primary school students’ achievement in mathematics a quasi-experiment was carried out. The study involved 100 first-graders. Students worked with the textbook “Yes!” and “EDUKA class”. The study was conducted in three phases, during which diagnostic progress testing in mathematics for first grade students was carried out. Students were tested three times during the current school year. A quasi-experiment to assess students’ progress in mathematics was conducted under natural for children conditions: they worked with their class teacher in their classroom as during other classes. It was found that the virtual learning environment “EDUKA class”, intensively integrated into formal education and into mathematics, has a significant impact on students’ achievement in mathematics. After this experiment, the difference between the initial and final results of students with a satisfactory achievement level statistically significantly decreased (p<0.05). After the experiment, a statistically significant difference was found (p <0.05) testing students with higher achievement levels. [From the publication]