Atminties laikas performanso mene

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Atminties laikas performanso mene
Alternative Title:
Time of memory in the art of performance
In the Journal:
Krantai. 2019, Nr. 4, p. 42-45
Keywords:
LT
Erika Fischer Lichte; Kolektyvinė atmintis / Collective memory.
Summary / Abstract:

LTPerformatyvumą Lietuvos šiuolaikiniame mene tyrinėjanti dailės istorikė Alberta Vengrytė apibūdina performatyvaus atlikimo teorines ištakas (XX a. 5–6 deš.), performatyvumą charakterizuojančių idėjų raidą nuo XX a. antrosios pusės iki mūsų dienų, reikšmines XXI a. performanso meno transformacijas, kurios straipsnyje aktualizuojamos „atminties“, „laiko“, „dokumentalumo“ bei „medializacijos“ teoriniuose sanduose. Autorė apibendrina svarbiausių XX–XXI a. atlikimo menų bei medijų tyrinėtojų ir savo pačios akademines įžvalgas, susijusias su gyvo (angl. live) atlikimo medializacija, apibrėžia „virtualaus“ laiko dėmens atsiradimą naujųjų performanso praktikų sandar oje, kontekstualizuoja šiuos pokyčius „kultūros kaip teksto“, „kultūros kaip performanso“ bei „atliekamo laiko“ metaforų kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atmintis; Erika Fischer Lichte; Laikas; Performansas; Performatyvumas; Performatyvus posūkis; Virtualus laikas; Šiuolaikinis menas; Contemporary art; Erika Fischer-Lichte; Memory; Performance; Performance art; Performative turn; Performativity; Time; Virtual time.

ENAlberta Vengrytė, an art historian who explor es performances in Lithuanian contemporary art, describes the theoretical roots of the performance (c. 1940–1950), the development of concepts surrounding performances from the second half of the 20th century until the present day, and the transformations of some theoretical components in the art of performance of the 21st century , such as ‘memory’, ‘time’, ‘documentality’ and ‘medialisation’. The author summarises the academic points raised by some of the most important researchers of the media and the performing arts of the last century, in addition to herself, that are to do with the medialisation of live performance. She also identifies the emergence of the ‘virtual’ time component in the complex of new practices of performance, and contextualises these changes in the contexts of ‘culture as text’, ‘culture as performance’ and ‘performed time’ metaphors. [From the publication]

ISSN:
0235-6384
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/87132
Updated:
2020-10-20 06:21:44
Metrics:
Views: 34    Downloads: 10
Export: