LTStraipsnyje nagrinėjamos lietuvių kompozitoriaus Balio Dvariono kino filmų muzikos tipologinės savybės. Kompozitoriaus simfoninė, instrumentinė, vokalinė kūryba išsamiai nagrinėta lietuvių muzikologų darbuose, tačiau į muziką kino filmams nėra įsigilinta nei muzikologiniu, nei istoriniu požiūriu. Dekonstruojant Vytauto Žalakevičiaus filmui „Kol nevėlu“ (Žalakevičius 1957) Balio Dvariono sukurtą muzikinį garso takelį, bandoma išryškinti pagrindinius filmo muzikos tipologijos bruožus, kurie per kompozitoriaus individualų kūrybos braižą buvo naudojami plėtojant bendrą filmo dramaturgiją. Bandoma plačiau pažvelgti, kaip naudoti muzikos tipai kuria (arba nekuria) papildomas muzikos prasmes bendrame meniniame filmo kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kino muzika; Muzikos tipologija; Leitmotyvas; Lietuviškas kinas; Cinema music; Typology of music; Leitmotif; Lithuanian cinema.
ENThe typological features of cinema music by the Lithuanian composer Balys Dvarionas are analysed in the article. Lithuanian musicologists have extensively studied Dvarionas’s symphonic, instrumental and vocal works. His music for cinema films, however, has not been thoroughly analysed from the musical or historical points of view. Deconstructing the musical soundtrack created by Balys Dvarionas for Vytautas Žalakevičius’ film “Kol nevėlu” (Until It’s Too Late), my article attempts to highlight the main typological features of the film’s music used to develop the overall dramaturgy of the film. The article takes a broader look at how types of music are /are not creating additional musical significance in the overall artistic context of the film. [From the publication]