LTDarbo tikslas – atskleisti tėvų, auginančių cerebriniu paralyžiumi sergančius mokyklinio amžiaus vaikus, psichoemocinės būklės ir gyvenimo kokybės sąsajas. Tyrimo metodai. Tyrime dalyvavo 68 tėvai, auginantys cerebriniu paralyžiumi sergančius mokyklinio amžiaus vaikus. Taikytas Šeimų gyvenimo kokybės klausimynas ir Nuotaikos profilio skalės klausimynas. Duomenų analizei naudotas statistinės analizės R paketas ir Excel 2010 programa. Rezultatai ir išvados. Tėvų, auginančių cerebriniu paralyžiumi sergančius mokyklinio amžiaus vaikus, psichoemocinė būklė buvo stabili. Nei vienam iš tėvų nebuvo nustatytas stiprus psichoemocinės būsenos sutrikimas. Nustatyta, kad tėvų, auginančių cerebriniu paralyžiumi sergančius mokyklinio amžiaus vaikus, gyvenimo kokybė buvo patenkinama. Geriausiai tėvai vertino savo šeimos tarpusiavio sąveikos sritį, o blogiausiai – emocinės gerovės sritį. Nustatytos silpnos teigiamos tiesinės statistiškai reikšmingos sąsajos tarp tėvų, auginančių cerebriniu paralyžiumi sergančius vaikus, materialinės gerovės ir gyvenimo kokybės (r=0,37, p=0,002), šeimos tarpusavio sąveikos ir didesnės gaunamos paramos (r=0,30, p=0,010) (p≤0,05) bei emocinės gerovės ir šeimos tarpusavio sąveikos (r=0,31) (p≤0,05). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gyvenimo kokybė; Psichoemocinė būklė; Psichoemocinė būklė, sąsajos; Tėvai; Vaikai su cerebriniu paralyžiumi; Children with cerebral palsy; Parents; Psychoemotional state; Quality of life; Special needs.
ENThe aim of research work: Reveal the relation between psychoemotional state and quality of life of parents, raising school aged children with cerebral palsy. Material and methods: Were tested 68 parents raising school aged children with cerebral palsy. Methods used in the study: Family quality of life questionnaire; Profile of Mood States questionnaire. Statistics analysis R software and MS Excel 2010 were used for the statistical analyzation of the data in the study. Results and conclusion: Psychoemotional status of the parents raising school age children with cerebral palsy was stable. None of the parents was diagnosed a strong psychoemotional disorder. It was determined that life quality of the parents raising school-age children with cerebral palsy was satisfactory. The parents assessed mutual interaction within their family the best, and emotional welfare – the worst. An analysis of the survey data revealed weak statistically significant linear correlations between material wellbeing of the parents raising children with cerebral palsy and quality of life (r=0,37, p≤0,05), material welfare and visiting public places (r=0,30, p≤0,05), emotional welfare and mutual interaction within one‘s family (r=0,31, p≤0,05). [From the publication]