LTRytų ir Vakarų kultūrų sąveikos vyksmai pastarąjį dešimtmetį vis labiau domina įvairių Lietuvos humanistikos sričių specialistus. Imamos gvildenti naujos civilizacinės komparatyvistikos, komparatyvisti- nčs kultūrologijos, filosofijos ir menotyros problemos. Šiuos poslinkius rodo naujų orientalistikos ir komparatyvistikos mokslo centrų steigimas, specializuotų leidinių bei žurnalų leidimas ir mokslinių publikacijų daugėjimas. Nepriklausomybę atgavusiai Lietuvai, ieškančiai savo vietos sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, komparatyvistinės Rytų ir Vakarų kultūrų studijos yra ypač reikšmingos ir dėl mūsų šalies kultūros istorijos tradicijų, ir geopolitinės padėties. Sovietiniais laikais orientalistinėms ir komparatyvistinėms studijoms Lietuvoje nebuvo palankių sąlygų, kadangi į Rytų kultūrų studijas tradiciškai pasinerdavo žmonės, opoziciškai nusiteikę oficialios ideologijos atžvilgiu. Orientalistinės mokyklos TSRS veikė lyg elitinės ezoterinės bendrijos, sukūrusios savitą mokslinį mikroklimatą ir gyvenančios pagal savas taisykles bei vertybines nuostatas. Orientalistika, antitarybiškumas ir nonkonformizmas sovietinėje imperijoje buvo glaudžiai susiję dalykai. Todėl bet kokie su orientalistinėmis studijomis susiję reiškiniai ir Lietuvoje buvo nepaprastai prižiūrimi ideologinių organizacijų. [...]. [Iš Pratarmės]