LTStudija skirta naujų pastaraisiais dešimtmečiais išryškėjusių poslinkių meno fenomeną tyrinėjančių mokslų sistemoje, ypač estetikoje ir meno filosofijoje, analizei. Šiandien jau tampa akivaizdu, kad dabartinėje kultūroje, humanistikoje, mene, įvairiose estetinius ir meno fenomenus tyrinėjančiose disciplinose atsiranda globalinių pokyčių, kurių pasekmės civilizacijos istorijai dar atrodo labai miglotos. Autorius aiškinasi, kaip dabartinėje estetikoje, meno filosofijoje vykstantys mokslinių žinių diferenciacijos ir integracijos procesai, naujos kultūros, socialinio gyvenimo, meno formos, teoriniai konceptai, tarpdalykinių tyrinėjimų sklaida, disciplinas skiriančių tradicijų nykimas veikia meno fenomeną tyrinėjančių mokslų struktūrą, pobūdį, metodologinį instrumentarijų, tyrinėjimo laukų sąveiką ir pagrindinių kategorijų pasaulį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dabartinis menas; Estetika; Estetiškumas; Grožis; Menas; Meniškumas; Meno filosofija; Probleminių laukų sąveika; Aesthetic quality; Aesthetics; Art; Artistry; Beauty; Beauty,; Contemporary art; Interaction of problem fields; Philosophy of art.
ENThe subject matter of the article is focused under influence of new forms of art. There are radical shifts in system of sciences about art. This clause is devoted to research of changes in system of sciences about art, in particular aesthetics and philosophies of art. In it is found out, what reasons influence processes of differentiation and integration of scientific knowledge in a modern aesthetics and philosophy of art, as destruction of traditional barrier between disciplines influences interaction of problem fields of research. The special attention is given knowledge of influence of new forms of art on change of methodological toolkit and strategy of researches of a modern aesthetics and philosophy of art. Therefore it constantly opens new fields which previously were marginal. It makes considerable advance in multiplication of aesthetic forms, decentralizes aesthetics ideals, appropriates “foreign” traditions, liberates itself from various theoretic conventions and aesthetic stereotypes and demolishes multifarious artificial boundaries between the different kinds of science and art. [From the publication]