LTPal. kun. Mykolo Sopočkos nurodymai gali pasirodyti esantys labai naudingi Rytų Europos šalių kunigų ugdymo darbe. Tai susiję su šioje pasaulio dalyje sutinkamų ugdymo problemų specifika, kaip tik su žmogiškojo ir dvasinio ugdymo sunkumais. Lietuvos kontekste ypatingo dėmesio yra vertos autoriaus mintys apie dvasinį vadovavimą ir auklėtojo vaidmenį ugdant kunigus. Akivaizdu, kad čia būtinas specialus ugdytojų rengimas. Šie svarstymai apie pal. kun. Mykolo Sopočkos indėlį į kunigų ugdymo klausimų sprendimą iš tikrųjų neišsemia visos šios problematikos. Daug palaimintojo kunigo darbo ir ugdymo minties aspektų dar laukia gilesnės analizės. Jiems, be abejonės, priklauso didesnio Dievo Gailestingumo idėjos išnaudojimo ugdymo darbe klausimas, kurį analizuoti ragina pastarojo laiko Bažnyčios dokumentai. Taip pat gautų tyrimų rezultatų lyginimas su šiuolaikine pedagogika ir psichologija tikriausiai atvertų įdomius ir naudingus tyrinėjimų horizontus, pavyzdžiui, rengiant laikotarpio dvasią atitinkančias ugdymo programas. [Iš straipsnio, p. 164-165]Reikšminiai žodžiai: Mykolas Sopočka; Katalikų bažnyčia; Seminarija; Dvasininkai; Ugdymas; Mykolas Sopočka; Catholic Church; Seminary; Clergy; Education.