LTStraipsnyje etimologiškai nagrinėjamos antikinės sąvokos bios, techne, logos. Kartu šios sąvokos interpretuojamos egzistencinės fenomenologijos kontekste. Tam pasitelkiamas ne tik Heideggeris, davęs toną egzistencinei antikinių sąvokų interpretacijai, bet ir Husserlis, Gadameris, Levinas, Bachtinas. Iškeliamos trys tezės: mūsų kūnas neatsiejamas nuo dvasinės aplinkos, kur jis bręsta įgaudamas dvasines funkcijas, t. y. įdvasinamas, įvardijamas ir įtikrovinamas; dvasinė aplinka yra drauge ir techninė, kur techne interpretuotina kaip aplinkos sąveikaujančių sandų – kūno ir dvasios – kūrimo menas; logos kaip žodis ir vardas suponuoja tekstą, t.y. knygą, kurią rašome savo gyvenimu, ir kontekstą, t. y. tekstų kaip gyvenimo istorijų sąveiką. Teigiama, kad bios, techne ir logos interpretuotini analogiškai, t.y. kaip egzistencinės kūrybos sąveikaujantys sandai, apimantys skirtingas dvasinės aplinkos ir joje besiskleidžiančios gyvenimo istorijos santykių plotmes.Bios siejamas su kūniškuoju egzistencinės kūrybos aspektu: mūsų gyvenimas nuo gimimo iki mirties neatsiejamas nuo fenomenų įtraukimo į kūnišką laiko ir erdvės visumą, kuri savo ruožtu įrašoma į dvasinę aplinką. Logos atspindintis kalbinį-rašytinį aplinkos kaip dvasinio konteksto pobūdį. Techne interpretuojamas ir kaip egzistencinės visumos kūrimo, ir kaip jos įrašymo į šį kontekstą menas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bios; Technē; Logos; Bios; Technē; Logos.
ENArticle etymologically analyses the ancient concepts bios, techne, logos. Additionally these concepts are interpreted in the context of the existential phenomenology. For this purpose not only Heidegger giving a tone for the existential interpretation of the ancient concepts, but also Husserl, Gadamer, Levinas and Bachtin are used. Three thesis are presented: our body is reliant on spiritual environment, where it matures and gains spiritual functions, i.e. it is spiritualized, named and realised; spiritual environment at the same time is technical, where techne is interpreted as an art of creation of interactive components of environment - the body and the spirit, logos as a word and a name supposes the text, i.e. the book which is written by our Jife, and the context, i.e. an interaction of texts as the life stories. Bios, techne and logos are interpreted in analogical way, i.e. as the interactive components of existential creation, which include the different planes of relations between spiritual environment and life stories developing in it. Bios is related with bodyness during the existential creation: our life from the birth to the death is inseparable from the whole of time and space where are involved the phenomena. On the other hand this whole is inscribed into our spiritual environment. Logos reflects linguistic-scriptual environment as spiritual context. Techne is interpreted both as an art of existential whole's creation and as an art of it's inscribing into this context. [From the publication]