LTLietuvoje tėvų įsitraukimas į neformalų muzikinį ugdymą yra mažai analizuojamas, daugiausia dėmesio kreipiama, kaip mokytojas gebės sudominti, skatinti ir motyvuoti vaiką groti instrumentu. Muzikinis lavinimas, daugelio manymu, labai priklauso nuo gero pedagogo ir jo atsidavimo bei meilės darbui. Daugelis tėvų, parinkdami vaikui muziko kelią, ieško paties geriausio mokytojo, tačiau pamiršta, kad muzikiniame ugdyme labai svarbu ne tik mokytojo ir mokinio, bet ir tėvų ryšys. Mokytis muzikuoti, groti instrumentu yra didelis menas, o jo pagrindas remiasi ne tik į vaiką ar mokytoją, bet ir į tėvus. Jų puoselėjimas, pagalba, parama, palaikymas padės vaikui suprasti, kad tolesnis muzikinis kelias išties nors ir nelengvas, bet įdomus. Straipsnyje apžvelgiamas ir tyrinėjamas tėvų įsitraukimas į muzikinę veiklą Lietuvoje ir užsienio šalyse. Straipsnio tikslas – išsiaiškinti, kaip dažnai ir kokiais būdais tėvai bendradarbiauja muzikinio ugdymo metu su vaiku, mokytoju. Straipsnio autorės atlikto kokybinio tyrimo rezultatai atskleidė, koks yra tėvų muzikinis išsilavinimas, muzikinis skonis ir pažinimas, kokios priežastys leido priimti sprendimą, kad vaikas lankytų muzikos mokyklą, kokia yra vaiko įprasta muzikavimo veikla, koks ryšys tarp mokytojo, tėvų ir ugdytinio. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Neformalus muzikinis ugdymas; Neformalusis muzikinis ugdymas; Tėvų įsitraukimas į muzikinę veiklą; Non-formal musical education; Parent engagement in musical activity; Parents engagement in musical activity.
ENParents’ involvement in non-formal musical education is one of the less analyzed topics in Lithuania: the main attention is directed at a teacher’s ability to interest, encourage and motivate the children to play musical instruments. In the opinion of many, musical education highly depends on a good teacher and his or her love and dedication for the work. Many parents, when raising their children to become musicians, focus on finding the very best music teacher for their child, but forget that in musical education the connection between a parent and his or her child is just as important as the connection between teacher and pupil. The process of learning music, and how to play musical instruments is a great art. The basis of this art depends not only on the child, the teacher, but also on the parents. Their nurturing, help, support and encouragement will help a child to understand that a musical path is fun despite all the challenges. The article reviews and examines the parents’ involvement in musical activities in Lithuania and foreign countries. The aim of the article is to find out how often and in what ways do parents cooperate in musical education with a child and a teacher. The results of the qualitative research carried out by the author revealed the following: the parents’ musical education, taste and the cognition, the reasons behind the choice of allowing the child to participate in musical activities and the connection between a teacher, a parent and a pupil. [From the publication]