LTBaltų kultūros palikimas - mūsų savitumo, tautinio ir asmeninio tapatumo dalis. Tai, kas ateina iš protėvių, kas pažįstama ir artima net nesuprantant, kodėl, kas svarbu ir būtina. Tai, be ko nebūtų mūsų - tokių, kokie esame dabar. Ornamentai ir formos, dainų ir pasakų fragmentai - visa tai sudaro neįkainojamą klodą, iš kurio galima semtis įkvėpimo ir atramos. Tačiau baltiškoji kultūra ir jos artefaktai nėra labai populiarūs šiuolaikinėje lietuvių dailėje; menininkai dažnai (nežinia, iš pagarbos ar nuobodulio) vengia bet kokių asociacijų su giliausiomis savo pačių šaknimis. Ir be reikalo. Juk iš tiesų sunku rasti kitą tokią gelmę, kur slypėtų tiek daug nepanaudotų resursų, idėjų, užuominų, tuo tarpu baltiškieji klodai čia. šalia, mūsų istorijoje ir atmintyje. Jaunesniosios kartos metalo menininkės Jurgita Erminaitė, Kristina Dulevičiūtė ir Eglė Čėjauskaitė, pelnytai susikūrusios sau puikią reputaciją parodomis Lietuvoje ir užsienyje bei originaliais ir konceptualiais darbais, nepraleido galimybės pasisemti iš šios gelmės. Jos nekopijuoja senųjų papuošalų; tai būtų ir neįmanoma, kadangi mechaniškas vizualusis formų ir ornamentikos pamėgdžiojimas nekuria meninės kokybės. Autorės kuria savąją - originalią, įsimenančią, konceptualią - baltiškų papuošalų versiją. Išlieka atpažįstamos formos, medžiagos, tačiau patys kūriniai alsuoja unikalia šiuolaikiškumo ir archaikos derme. [Iš straipsnio, p. 663]Reikšminiai žodžiai: Baltų menas; Juvelyrika; Arts of the Balts; Jewelry.
ENHeritage of the Baltic culture is a part of our distinction, our national and personal identity. It is that which comes from our ancestors, that which is familiar and close even without understanding why and what is important and essential. It is that without which we wouldn't exist the way we are now. Ornaments and shapes, fragments of songs and fairytales all make up an invaluable treasury from which one can draw inspiration and support. However, Baltic culture and its artifacts are not very popular in contemporary Lithuanian art; artists often (be it out of respect or boredom) avoid any associations with the deepest roots of their own selves. That is a pity because it is indeed difficult to find other such depth wherein so many unused resources, ideas and suggestions would lurk, whereas Baltic treasures are right here, beside us, in our history and memory. Metal artists of the younger generation Jurgita Erminaitė, Kristina Dulevičiūtė and Eglė Čėjauskaitė, having justly gained their excellent reputation for exhibitions in Lithuania and abroad by their original and conceptual works, hadn't missed an opportunity to draw inspiration from this depth. The artists do not emulate old jewellery; that would be impossible for the reason that mechanic and visual emulation of shapes and ornaments do not produce artistic quality. The artists create their unique version of Baltic jewellery - original, unforgettable, conceptual. Recognizable forms and materials remain, but creations themselves emanate unique harmony of modernness and archaism. [Extract, p. 663]