LTŠvč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų, kaip ir Karūnavimo, paveiksluose buvo vizualiai išreikšta tikinčiųjų viltis, kad visai žmonijai Kūrėjo skirta amžinąja garbe pirmiausia buvo apdovanota Išganytojo Motina, tačiau laikų pabaigoje šios garbės vainikais bus papuoštos visų Kristaus sekėjų galvos. Galbūt dėl šio džiugaus, amžinybę pranašaujančio turinio Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų ikonografija Vilniaus vyskupijos bažnyčiose buvo populiari, fiksuojama tikrai daug šio titulo bažnyčių, altorių, paveikslų. Deja, fiziškai išlikusių šios ikonografijos kūrinių reta. Iš žinomų pavyzdžių galima konstatuoti, kad Marijos Ėmimo į dangų paveikslai nepasižymėjo originaliais kompoziciniais sprendimais ar ikonografinėmis naujovėmis, jie iš esmės kartojo katalikiškosios Europos šalyse susiklosčiusias šių temų ikonografines schemas. [P. 212]Reikšminiai žodžiai: Švč. Mergelės Marijos ikonografija; Bažnytinė dailė; Ikonografija; Cult of the Virgin Mary; Virgin Mary; Ecclesiastical art; Iconography.