LTBaleto istorikės ir kritikės Skaidrės Baranskajos straipsnis – refleksija į mentalinius poslinkius Lietuvos baleto mene. Dažnai skambantis žodis „nacionalinis“ šiandien yra suvokiamas gerokai plačiau nei prieš trisdešimt ar šimtą metų. Autoritetingų istorikų įvardijamas ryšys tarp nacionalinių meno kūrinių ir savojo identiteto suvokimo tarsi kviečia aiškiau išdiskutuoti klausimą. Sava situacija visada yra geriau matoma kitų situacijų kontekste. Galima tik pasidžiaugti, kad Lietuvos „nacionalinis baletas“ paliko praeityje konservatyvų, deklaratyvų ir gana formalų požiūrį į reiškinį, o lietuviška tapatybė mene suvokiama labiau per kūrybiškumą ir talentą viso pasaulio kultūrinių procesų šviesoje. To nepavyko pasiekti kai kuriems mūsų kaimynams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baletas; Choreografija; Lietuvos baleto menas; Nacionalinis baletas; Nacionalinė tapatybė; Tautinis identitetas; Tautos tapatybė; Ballet; Choreography; Lithuanian ballet art; National ballet; National identity; The identity of the nation.
ENThe article by the ballet historian and critic Skaidrė Baranskaja is a reflection on the mental shifts in the art of Lithuanian ballet. The word ‘national’, which is now often used, has a much broader meaning than it did 30 or even 100 years ago. The correlation between national artworks and the perception of the self-identity identified by famous historians begs the question to be discuss ed further. Our current situation is always seen mor e clearly in the context of other situations. We can only be glad about the fact that Lithuanian ‘national ballet’ has left its conservative, declarative and somewhat formal outlook regarding the phenomenon, and that the Lithuanian identity in art is seen mor e through creativity and talent in the light of cultural pr ocesses around the globe. Some of our neighbours have failed to achieve this. [From the publication]