LTMenotyrininkė Raminta Bumbulytė tyrinėja 2012–2016 metais sukurtus šiuolaikinio šokio spektaklių kostiumus. Analizuodama surinktą statistinę medžiagą, autorė išskiria kelias kostiumų kūrėjų grupes: scenografus, kostiumų dizainerius, įvaizdžio stilistus, choreografus, taip pat pamini ir tuos atvejus, kai kostiumų kūrėjai spektaklių programose nenurodyti. Apibendrinta medžiaga atskleidžia kostiumų, kuriamų teatro ir šokio spektakliams, skirtumus, kasdienės aprangos ir mados derinius, meno ir komercijos, aukštosios ir žemosios kultūros sampynas, autorystės klausimą postmoderniojoje kūryboje, (savi)cenzūros apraiškas ne tik kuriant kostiumus, bet ir suvokiant juos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Choreografai; Kostiumas; Kostiumo dizaineris; Kūrėjai; Rūbų dizaineriai; Scenografai; Scenografija; Teatro kostiumas; Įvaizdžio stilistai; Įvaizdžio stilistas; Šiuolaikinis šokis; Šokio teatras; Choreographers; Clothes designers; Contemporary dance; Costume; Costume designer; Creators; Dance theater; Image stylist; Image stylists; Scenographers; Scenography; Theatrical costume.
ENThe article by the art historian Raminta Bumbulytė presents original statistical data on costume design in contemporary Lithuanian dance from 2012 to 2016. The pr ofessional backgrounds of the designers are sorted into several groups: scenographers, clothes designers, image stylists, choreographers, others, and unidentified. The information draws our attention to pr oblematic areas, such as the separation of theatr e and dance costumes, interlaced clothing, fashion and costume design, the mer ging of art and commerce, high and low culture, the vague notion of authorship in postmodern creative practice, the inevitable presence of the costume, and (self-)censorship, which manifests itself n ot only in the creation of the costume but also in its r eception. [From the publication]