LTTapytoja ir filosofė Agnė Kulbytė aptaria krikščioniškojo tikėjimo raišką dabartinėje tapyboje. Autorės mintys klostėsi kalbantis su tapytoja Jolanta Šalkauskaite (g. 1966) po jos pastaraisiais metais rengtų parodų („Duetai: Stiklas / Tapyba“ 2018 m. „Vitražo manufaktūroje“; „Dovanotas laikas“ 2017 m. galerijoje „Arka“; nuo 2015 m. Palaimintojo Jurgio Matulaičio bažnyčioje, Vilniuje, veikianti ekspozicija), domino klausimai, kaip kūryboje įmanoma suderinti meninius siekius su katalikiškojo tikėjimo požiūriu. Ar tai visada slepia prieštarą, ar netikėtą junginį? Galbūt tikėjimo intencijos skatinamą tapybą galima pavadinti savita atmaina, išsiskiriančia tam tikra forma, raiškos būdais?. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekspresyvumas; Jolanta Šalkauskaitė; Krikščioniškas menas; Krikščionybė; Proceso tapyba; Tapytoja; Tikėjimas; Vilniaus dailės akademija; Belief; Christian art; Christianity; Expressivity; Jolanta Šalkauskaitė; Paintress; Process painting; Vilnius Art Academy.
ENThe painter and philosopher Agnė Kulbyė discusses the presence of the Christian faith in modern painting. The author ’s thoughts unravelled while conversing with the painter Jolanta Šalkauskaitė (b. 1966), after her r ecent exhibitions (Duets: Glass /Painting, 2018, The Stained Glass Manufactory; Gifted Time, 2017 in the Arka gallery; exhibited in the Church of Blessed Jurgis Matulaitis in Vilnius, which opened in 2015 and is still open today). The author was intrigued by questions such as: how is it possible to merge artistic goals with faith? Does it always result in conflict, or perhaps unexpected fusion? Perhaps painting promoted by intentions of faith could be classed as a variety of its own, differing from others in its specific form and methods of resolution?. [From the publication]