LT[...] Knygą sudaro monografinis Antano Andrijausko darbas, trys pagrindiniai skyriai ir ne mažiau svarbi tradicine tapusi dalis "Iš estetikos ir meno filosofijos palikimo", kurioje pristatomi iškiliausi klasikiniais tapę tekstai. A. Andrijausko monografijoje aptariamos komparatyvistinės estetikos ir meno filosofijos teorinių principų ištakos, jų formavimasis į savarankiškas mokslinių tyrinėjimų sritis su joms būdingų tyrinėjimo strategijų ir metodų visuma. Toliau aptariama indų, kinų ir japonų estetikos, meno filosofijos tradicijos ir jų santykis su įvairiomis meno rūšimis bei formomis. Pirmame skyriuje Elioto Deutscho, Lai-Xiang Zhou, Hidemichi Tanakos, Odetos Žukauskienės, Auksės Kapočiūtės straipsniuose daugiausia dėmesio skiriama teorinėms ir metodologinėms komparatyvistinės estetikos ir meno filosofijos problemoms. Antrame skyriuje - Ken'ichi Sasaki, Loretos Poškaitės, Wing-Cheuk Chan, François Jullieno, Franko Kraushaaro, Agnės Biliūnaitės, Justės Grizickaitės straipsniuose - aptariamos Tolimųjų Rytų estetikos, meno filosofijos ir menotyros raidos peripetijos. Trečiame - Agnieškos Juzefovič, Gabijos Traškaitės, Dalios Švambarytės, Jurgitos Polonskaitės, Indrės Baroninos, Agnės Steponavičiūtės tekstuose - gvildenamos aktualios Tolimųjų Rytų estetikos meno filosofijos ir literatūros bei literatūrinės estetikos problemos. Tomas baigiamas jau klasikiniais tapusių Murasaki Shikibu, Kakuzo Okakuros, Makoto Uedos ir Shin'ichi Hisamatsu tekstais. [...]. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Komparatyvistika; Rytai; Estetika; Indijos estetika; Kinijos estetika; Japonijos estetika; Menas; Menotyra; Meno teorija; Comparative studies; East; Aesthetics; Indian aesthetics; Chinese aesthetics; Japanese aesthetics; Art; Art history; Art theory.