LTNacionalinis kokybės prizas (NKP) -1998 m. Lietuvos Respublikos Vyriausybei pritarus Ūkio ministerijos siūlymu Įsteigtas prizas, kuriuo apdovanojamos įmonės įgyvendinančios Visuotinės kokybės vadybą (VKV) pasiekė reikšmingų verslo rezultatų ir konkurse surinko daugiausia balų, bet ne mažiau kaip 300 balų. Šio straipsnio tikslas - remiantis kitų šalių patirtimi suformuoti praktinį atsakymą, ar NKP yra nacionalinė skatinimo priemonė? Ar įmonės skatinamos siekti to, kas įtakojo "Japonijos stebuklą", kai po antro pasaulinio karo, praėjus 25 metams šalies produkcija ir paslaugos su didele potencija įsiveržė į pasaulinę rinką. Kas turėtų paskatint LIETUVOS įmones aktyviau siekti NKP apdovanojimo?. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kokybės prizas; Skatinimo priemonė; Vartotojų patenkinimas; Visuotinė kokybės vadyba (VKV); Customer satisfaction; Incentive; Lithuania; Mean of motivation; Quality prize; Total Quality Management (TQM).
ENThe main aim of this article is to show the real situation of National Quality Prize (NQP). organizational problems, which effect and make impossible realization of the main purpose of NQP - to be a national mean of motivation. The author use comparing analyze to find the practice answer, how to make NQP a national mean of motivation. The best way to solve this problem is to establish the National Association for Quality, how already it is in all Baltic sea region countries, which really cares and is competent in promoting total quality management (TQM) idea in main sectors: social, economic and politic. [From the publication]