LTMokytojas Mikas Petrauskas (1908–?) buvo paskutinis autorius, prieškario Nepriklausomoje Lietuvoje išleidęs savo parengtus aritmetikos uždavinynus I–III pradžios mokyklos skyriams. Kaip ir kitų to meto autorių uždavinynai, taip ir M. Petrausko uždavinynai pasižymėjo ryškia aritmetikos mokymo integracija su realiu mokinių gyvenimu. Uždavinynai naudoti Lietuvoje ir II pasaulinio karo metais bei pokario lietuvių karo pabėgėlių vaikų mokyklose Vakarų Vokietijoje. M. Petrauskas buvo vienintelis autorius, išdrįsęs leisti perdirbtus uždavinynus ir pokario sovietinėje Lietuvoje. Tačiau tas perdirbimas buvo gana nenatūralus, integracija su realiu gyvenimu itin politiškai angažuota. Pastangos buvo nevaisingos – M. Petrausko uždavinynus per 5 metus iš Lietuvos mokyklų išstūmė versti iš rusų kalbos, Maskvoje aprobuoti uždavinynai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aritmetika; Aritmetikos uždavinynai; Ikikarinė nepriklausoma Lietuva; Ikikarinė nepriklausoma ir sovietinė Lietuva; Pokario lietuviai karo pabėgėliai; Pradžios mokykla; Sovietinė Lietuva; Vakarų Vokietija; Arithmetics, primary school; Independent Lithuania before the World War Two; Independent Lithuania before the World War Two and Soviet Lithuania; Primary school; Soviet Lithuania, war refugees from Lithuania in the post-war period; Taskbooks of arithmetics; War refugees from Lithuania in the post-war period; West Germany.
ENTeacher Mikas Petrauskas (1908?) was the last author having published his books of problems in arithmetic for I-III forms of primary school in Independent Lithuania before the World War Two. As books of problems by other authors of the said period, the books of problems by M. Petrauskas distinguished themselves for expressed integration of arithmetic teaching with the real life of the pupils. The books of problems were used in Lithuania during the World War Two and at schools for children of war refugees in the post-war period at West Germany. M. Petrauskas was the only author that dared to publish reviewed books of problems in post-war Soviet Lithuania. However, the said review was not natural and integration with the real life was engaged considerably in the political aspect. The attempts were ineffective: within 5 years, books of problems by M. Petrauskas were displaced from Lithuanian schools by the ones approved in Moscow and translated from Russian. [From the publication]