LTStraipsnyje nagrinėjama Lietuvos mokinių, kurie dalyvavo tarptautiniame TIMSS 2015 tyrime, pasitikėjimas savo gamtamoksliniais gebėjimais ir vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija. Tyrimo tikslas – atskleisti mokinių pasitikėjimo savo gamtamoksliniais gebėjimais ir vidinės gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacijos sąsajas. Teorinis tyrimo pagrindas – Lūkesčių-Verčių teorija (angl. Expectation-Values Theory – EVT). Tyrimas grindžiamas dviem esminiais šios teorijos komponentais: savivoka (angl. self-concept) ir saviveiksmingumu (angl. self-efficacy). Tyrimo tikslui pasiekti buvo taikoma tiriamoji faktorinė analizė (angl. Exploratory Factor Analysis – EFA) ir koreliacinė analizė. EFA išryškino du esminius mokinių pasitikėjimo savo gamtamoksliais gebėjimais veiksnius: gamtamokslinių dalykų mokytojų žodiniai paskatinimai (angl. social persuasion) ir mokinių gamtamokslinių dalykų gebėjimų pokyčių įsivertinimas per laiką (angl. temporal comparison). Koreliacinė analizė parodė, kad žemesni, tačiau statistiškai reikšmingi koreliacijos koeficientai nustatyti tarp visų mokinių vidinės mokymosi motyvacijos kintamųjų ir gamtamokslinių dalykų mokytojų žodinių paskatinimų. Aukštesni koreliacijos koeficientai nustatyti tarp visų mokinių vidinės gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacijos kintamųjų ir jų gamtamokslinių dalykų gebėjimų įsivertinimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pasitikėjimas gamtamokslinių dalykų gebėjimais; Gamtamokslinė savivoka; Gamtamokslinis saviveiksmingumas; Vidinė gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacija; Self-confidence in science; Science self-concept; Science self-efficacy; Intrinsic motivation for learning science.
ENThe study deals with the Lithuanian school students’ self-confidence in science and motivation for learning science on the basis of TIMSS 2015 data. The study analyses two components of self-confidence: science self-concept (SSC) and science self-efficacy (SSE). The research revealed that self-confidence in science of school students statistically significant correlate with the motivation for learning science. [From the publication]