LTLietuva prisijungusi prie pagrindinių tarptautinių sutarčių, reglamentuojančių tautinių mažumų apsaugą. Stiprinant apsaugos lygį, artimiausiu metu reikėtų ratifikuoti Europos Tarybos Regioninių, arba mažumų, kalbų chartiją, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos 12 papildomą protokolą, UNESCO konvencijų „Prieš diskriminaciją švietime". Įstatymuose įtvirtintas diskriminacijos tautiniu, etniniu, rasiniu ar religiniu pagrindu draudimas, tačiau kai kuriuose iš jų pasitaiko diskriminacinio pobūdžio nuostatų/ pavyzdžiui, Pilietybės įstatyme nustatomas etninio pobūdžio kriterijus teisės į dvigubą pilietybę atžvilgiu. Ši diskriminacinio pobūdžio nuostata turėtų būti keičiama. Taip pat reikėtų suderinti Tautinių mažumų ir Valstybinės kalbos įstatymus, kurių nuostatos, reglamentuojančios mažumų kalbų ir valstybinės kalbos naudojimą atitinkamų administracinių teritorinių vienetų, kuriuose kompaktiškai gyvena kuri nors tautinė mažuma, vietos įstaigose ir informaciniuose užrašuose, prieštarauja vienos kitoms. Už diskriminaciją tautinių mažumų atžvilgiu numatoma baudžiamoji atsakomybė, tačiau rasistiniai įprastinių nusikaltimų motyvai nelaikomi ypatingomis sunkinančiomis aplinkybėmis, o praktikoje beveik nepasitaiko bylų dėl rasizmo ar antisemitizmo propagandos, neapykantos kurstymo. Reikėtų siekti, kad antidiskriminaciniai BK straipsniai nebūtų vien „popieriniais" ir ikiteisminio tyrimo pareigūnai nevengtų jų taikyti. [Iš teksto, p. 300-301]Reikšminiai žodžiai: Žmogaus teisės; Tautinių mažumų padėties teisinis reguliavimas; Tautinių mažumų samprata; Tautinių mažumų teisių apsauga; Tautinė mažuma; Teisinė padėtis; Concept of national minorities; Legal regulation of the situation of national minorities; Legal status; National Minority; Protection of the rights of national minorities; Human rights.