LTŠioje prieštaringoje visuomenėje, sudėtingoje socialinėje bei kultūrinėje aplinkoje jau pradinėje mokykloje ypač aktualu suteikti žinių, įgūdžių apie teises ir pareigas šeimai, tautai, visuomenei ir Lietuvos valstybei, aprėpiant visą ugdymo procesą; vaiką reikia ugdyti taip, kad jis turėtų poreikį dalyvauti respublikos visuomeniniame, ekologiniame, kultūriniame ir politiniame gyvenime, kad baigęs mokyklą jis sugebėtų spręsti savo ir visuomenės problemas. Todėl didžiausias uždavinys tenka šiandienos pedagogams, kurie suvokia šias mūsų tautinės būties bėdas, puoselėja blaivų, kritišką jaunosios kartos požiūrį į jas ir sąžiningai atlieka tautinio ugdymo priedermę. Ugdymo klausimai mokykloje šiuo metu valstybei turėtų būti labai aktualūs. Nuo mokytojų priklausys, kokiu keliu ves, ką duos savo mokiniams, kokias vertybes puoselės, kad iš vaiko išaugtų dvasingas valstybės pilietis. O šį darbą reikia pradėti dirbti būtent pradinėje mokykloje, kurios viena iš užduočių - „tautos ir visuomenės jaunajai kartai keliami lūkesčiai“. [Iš teksto, p. 248]Reikšminiai žodžiai: Tauta; Pilietiškumas; Ugdymas; Jaunimas; Vertybės; Tautinis tapatumas; Nation; Citizenship; Education; Youth; Values; National identity.